EN
image/svg+xml
fot. Olga Ozierańska

Nowa Polska
We Will Fail oraz Mchy i Porosty

    > 15
    Najbliższe terminy

    >> Czy polski underground ma się dobrze? 
    >> Czy to prawda, że nowy punk ma twarz wkurzonej dziewczyny? 
    >> Czy muzyka źródeł może obejść się bez lukru i żenady?

    W ramach "Nowej Polski”, na scenie Małopolskiego Ogrodu Sztuki prezentujemy najciekawszych artystów młodego pokolenia. Słuchamy, pytamy, prowokujemy. Zapraszają Ula Nowak i Jarek Szubrycht.

    31 MARCA - Nowa Polska  na scenie MOS -  "Syntezator / synestezja - czy i jak można łączyć muzykę elektroniczną ze sztukami plastycznymi".

    Dwa koncerty, dyskusja z udziałem twórców, wystawa prac Grunholz i Zaskórskiego.

     

    MCHY I POROSTY
    Czyli Bartosz Zaskórski. Pochodzi ze wsi Żytno. Rysuje, pisze i nagrywa muzykę elektroniczną oraz słuchowiska, tworzy obiekty. Wystawiał w kraju i za granicą, między innymi w CSW Zamek Ujazdowski, Galerii Piktogram, Galerii Henryk, BWA Bielsko-Biała, BWA Tarnów, BWA Bunkier Sztuki w Krakowie, CAC w Wilnie, Plato w Ostrawie. Jego prace znajdują się w kolekcji CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie oraz Zachęty Sztuki Współczesnej w Szczecinie.

    Jako Mchy i porosty gra na ogół gra smutną, taneczną muzykę, utwory do przysypiania w autobusach oraz słuchowiska o dziwnych wsiach. Pod tą nazwą wydawał w kilku oficynach: Recognition Records, Brutaż, Transatlantyk, Kikimora Tapes czy Pointless Geometry. Nakładem wydawnictwa BDTA ukazały się kasety z jego słuchowiskami: Wsie (2015) oraz I tedy okazało się, że umarłem (2016). Zagrał kilkadziesiąt koncertów w kraju i za granicą.


    WE WILL FAIL
    We will fail  to projekt Aleksandry Grunholz, artystki zajmującej się muzyką elektroniczną. Od początku roku współtworzy wraz z Jakubem Mikołajczykiem label Refined Productions. Po dwóch dobrze przyjętych przez krytykę albumach i koncertach w całej europie i nie tylko, w zeszłym roku pojawiły się jej dwie EP-ki „Schadenfreude” , „Very Urgent” oraz pełen album „Dancing”.  W swoich nagraniach często wykorzystuje nieoczywiste struktury rytmiczne oraz nagrania terenowe.

    Czytaj wszystko