EN
Na zdjęciu reżyser Błażej Peszek. Czarno-biała fotografia przedstawia sylwetkę mężczyzny do pasa. Trzyma ręce w kieszeniach. Ma czarny podkoszulek z krótkim rękawem. Ciemne włosy. Niewielki zarost. Mężczyzna patrzy przed siebie. Uśmiecha się lekko. Wygląda na pewnego siebie.

Błażej Peszek reżyser, aktor

Ukończył Państwową Wyższą Szkołę Teatralną w Krakowie. Zaraz potem rozpoczął współpracę z Dorotą Pomykałą w studio teatralnym w Katowicach. Przez kilka lat prowadził tam zajęcia aktorskie. Spotykał młodych ludzi, którzy teraz są już zawodowymi aktorami ( Agata Buzek, Sonia Bochosiewicz, Aleksandra Popławska). W międzyczasie prowadził również warsztaty teatralne w Polsce i za granicą  w Japonii, koncerty i spektakle w Korei Pd,  spektakle i treningi w Chinach - Hong Kongu i Klasztorze Shaolin. Intensywne kilkudniowe warsztaty ze studentami Harvarda  czy też wokalistami Capelli Cracoviensis.

Biogram

Będąc jednocześnie aktywnym zawodowo (T. Słowackiego, T. Nowy – Łódź, T. Stary). Po zdobyciu kolejnych doświadczeń przyjął propozycję prowadzenia zajęć ze scen i prozy w LartStudio. Równocześnie prowadził lekcje w IX Prywatnym Liceum Ogólnokształcącym o profilu teatralnym. Po około pięciu latach przyjął propozycję współpracy z PWST (obecna Akademia Sztuk Teatralnych) od ówczesnego  jej rektora Krzysztofa Globisza.  Od kilkunastu lat prowadzi zajęcia ze scen , prozy i improwizacji na Wydziale Teatru Tańca w Akademii Sztuk Teatralnych . Prowadzi zajęcia aktorskie W Akademii Muzycznej w Krakowie.  Asystował również w pracach teatralnych reżyserów: Mikołaja Grabowskiego, Jana Klaty. Godzi obowiązki zawodowe (zatrudniony w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie, AST i Akademii Muzycznej  w Krakowie) z pasjami reżyserskimi i filmowymi.

W tym wszystkim najbardziej interesuje go spotkanie człowieka, aktora z kreowanym przez niego bohaterem. Im bardziej jest w tym szczery, tym jego bohater jest żywszy – z krwi i kości. Daj się opętać jego sprawie, jego miłości i nienawiści, lękowi lub szczęściu. To powrót do Twojej osobowości, bez maski, za którą może i czujesz się bezpieczniej, ale jesteś w niej osamotniony i zestresowany. TWÓJ INSTRUMENT STAJE SIĘ WTEDY TYLKO ODTWARZACZEM! Poznaj siebie i zaakceptuj. TWOJE CIAŁO NIECH STANIE SIĘ TWOIM INSTRUMENTEM. ŚWIADOMIE UŻYJ GO W AKCJI. Aktywny instrument to organiczny i skuteczny instrument.

Wybrane realizacje z ostatnich kilku lat:

  • „Nie strój zdobi nieboszczyka” Herberta Bergera – reżyseria , scenografia, rola
  • „Wieczór operowy” reżyseria, scenografia
  • Karol Kurpiński  opera „Zamek na Czorsztynie czyli Bojomir i Wanda” premiera na festiwalu sceny młodych warszawskiej opery kameralnej  reżyseria, scenografia, kostiumy
  • Antony Shaffer „Pojedynek – zabawa w detektywa”   rola pierwszoplanowa, reżyseria, opracowanie muzyczne,
  • Piotr Czajkowski  opera „Eugeniusz Oniegin” reżyseria
  • Szekspir „Hamlet”  reżyseria
  • Mrożek, Pinter „Karol Nowy Ład Świata” reżyseria
  • „Superbohaterów 10/9”  dyplom AST na WTT w Bytomiu, reżyseria, scenografia, scenariusz
  • Spektakle z reżyserami: Dejmek, Wajda, Jarocki, Brzyk, Stuhr, Klata, Garbaczewski, Augustynowicz, Klemm, Grabowski...

Trenował Kickboxing, ukończył szkolenie z zakresu sztuk walki w Klasztorze Shaolin.