Kroki 2018 / Polskie kino tańca
Dances with Camera: Polish Moves!

    • MOS Małopolski Ogród Sztuki - Kino MOS
    70 min.

    Taniec jest aktem filozoficznym - ruch jest aktem myśli. Polish Moves to selekcja polskich filmów, w której splatają się różne drogi myślenia o tańcu i ruchu. Obecność tańca w programie Short Waves Festival stała się już tradycją, za sprawą międzynarodowego konkursu Dances with Camera, który od pięciu lat prezentuje polskiej publiczności wyselekcjonowane filmy tańca z całego świata. W tym roku, z okazji 10. edycji Festiwalu poszerzamy tę formułę o specjalny pokaz Polish Moves, skoncentrowany na filmach tańca polskich twórców.

    • Data → 15 maja (wtorek) 
    • Godzina → 18.30
    • Miejsce →  MOS Małopolski Ogród Sztuki, sala kinowa, ul. Rajska 12
    • Bilety → 12 zł

    PROGRAM: 

    Gatunki chronione (Endangered Species)
    Polska 2014, 18’. Reż. Anu Czerwiński

    „Gatunki Chronione” to dokument kreacyjny zrealizowany w bajecznej przestrzeni postindustrialnego parku krajobrazowego. W zderzeniu z dziką przyrodą, czwórka tancerzy o alternatywnej motoryce odnajduje prawdę o swoich ciałach i o sposobie ich postrzegania.


    Dom (Home)
    Polska 2017, 2’. Reż. Adam Bartoszewicz

    Dom jest poetycką impresją ruchową zbudowaną na fundamencie emocjonalnego, silnego, a jednocześnie pełnego wdzięku tańca. Proces pracy z ciałem opierał się o improwizację ruchową. Bliskość z naturą staje się motywem do wyzwolenia skrajnych emocji oraz zrozumienia swoich dotychczasowych reakcji na otaczającą rzeczywistość.


    A Rare Window
    Polska 2016, 4’. Reż. Łukasz Zięba

    "A Rare Window" to podróż w nieznany zakamarek osobowości człowieka, w którym pewne impulsy oraz obrazy wydają się być bardzo znajome lecz zapomniane. Enigmatyczny bohater udaje się na podróż przez marzenia senne w poszukiwaniu odległych wspomnień. Widok okna naprowadza go na właściwy trop.


    Inicjacja (Initiation)
    Polska 2017,  18’. Reż. Iwona Pasińska

    „Inicjacja” to muzyczno – filmowy eksperyment. Wysmakowana forma wizualna, przesycona subtelną grą sztucznego światła i wieczornego mroku, splata się z szeroko pojętą ekspresją fizyczną artystów – tancerzy Polskiego Teatru Tańca


    Passar calle. Zmierzanie (Passar calle. Wending)
    Polska 2015, 9’. Reż. Anna Ochman

    "Passar calle. Zmierzanie" to krótkometrażowy film tańca oparty na muzyce Heinricha Ignaza Bibera .Muzyka dawna spotyka się ze współczesnością: poprzez współczesną choreografię, wykorzystanie środków filmowych oraz realizację nagrań w postindustrialnej przestrzeni warszawskiej Soho Factory.


    Desmia
    Polska 2017, 2’. Reż. Alicja Miszczor-Jobda

    "Ćmy często krążą wokół źródła sztucznego światła, jednakże powód takiego zachowania pozostaje nieznany"


    Syrenada (Sirenade)
    Polska 2016,  8’. Reż. Krystyna Lama Szydłowska, Zofia Tomczyk

    Tylko zdechłe ryby płyną z prądem.


    Pathetique
    Polska 2015, 4’. Reż. Alicja Hoppel

    Patheticness - stan bycia żałosnym lub wywołującym Patos.


    City Tissue
    Polska 2016,  3’. Reż. Marta Kosieradzka

    ‘’City tissue’’ jest filmem tańca nakręconym w Warszawie, eksploruje relacje pomiędzy ciałem, architekturą, muzyką i publiczną przestrzenią miasta. Miasto jest żyjącym organizmem skonstruowanym z architektoniczno-społeczno- polityczno-historyczną tkanką, która tak, jak ciało rośnie, przekształca i porusza się w każdej sekundzie.

    VI Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego KROKI 2018

    Tegoroczna edycja festiwalu KROKI odbywa się od 11 do 20 maja pod hasłem "Dialogujący". Po zeszłorocznej edycji, koncentrującej się na konflikcie, tyleż intymnym, co politycznym, tym razem stawiamy na dialog – dialog między osobami, między społecznościami, między tradycjami. Poprzednio postulowaliśmy jasną polaryzację stanowisk, teraz zapraszamy do otwarcia się na innych, na odmienność, zachęcamy do uwolnienia dobrej woli i pozytywnej energii.

    Więcej o Festiwalu KROKI 2018

     

    Program Festiwalu (PDF)

    Czytaj wszystko

    Projekt jest finansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego