Anna Maria Karczmarska scenograf
Biogram
Jako scenograf często współpracowała m.in. z Krzysztofem Garbaczewskim (Chór sportowy, Opętani, Nirvana, Odyseja), Michałem Borczuchem (KOMPOnenty, Leonce i Lena, Lulu, Portret Doriana Graya, Co chcecie albo Wieczór Trzech Króli, Metafizyka dwugłowego cielęcia), Martą Górnicką (Chór kobiet, Magnificat, Hymn do miłości), Radosławem Rychcikiem (Dwunastu gniewnych ludzi, Niebezpieczne związki, Powstanie, Diabeł, Dziady, Balladyna, Aalst, Utalentowany pan Ripley, Grażyna, Wesele, Ripley pod ziemią).
Otrzymała nagrodę za scenografię i kostiumy do przedstawienia Opętani w reż. Krzysztofa Garbaczewskiego na XXXIV Opolskich Konfrontacjach Teatralnych "Klasyka Polska”. Na 3. Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym BOSKA KOMEDIA otrzymała nagroda za scenografię do przedstawienia Odyseja w reż. Krzysztofa Garbaczewskiego. W 2016 laureatka Nagrody im. Leona Schillera.
W Teatrze Słowackiego zrealizowała scenografię do spektakli Wyzwolenie Stanisława Wyspiańskiego w reż. Radosława Rychcika (2017) i W ogień! Mateusza Pakuły w reż. Wojciecha Klemma (2018).
Imię róży
Autor: Umberto Eco
Reżyseria: Radosław Rychcik
Premiera: 01.02.2019
Spektakl
Teatr im. Juliusza Słowackiego - Duża Scena
Wielkie powieści na Scenie Teatru Słowackiego! Imię róży - arcyksiążkę lat osiemdziesiątych wyreżyserował Radosław Rychcik znany z zaskakujących, oryginalnych odczytań polskiej klasyki. Umberto Eco – pisząc o powodach napisania powieści - wyznaje, że miał ochotę otruć mnicha i o tym opowiedzieć.
W ogień!
Autor: Mateusz Pakuła
Reżyseria: Wojtek Klemm
Premiera: 03.02.2018
Spektakl
Scena MOS - Scena MOS
W inscenizacji twórcy zmagają się z podstawowymi pytaniami dzisiejszej Polski: Czy zawsze trzeba patrzeć w przeszłość? Kogo trzeba czcić i za co?
Wyzwolenie
Autor: Stanisław Wyspiański
Adaptacja i reżyseria: Radosław Rychcik
Premiera: 11.02.2017
Spektakl
Teatr im. Juliusza Słowackiego - Duża Scena
wersja angielska >
Spektakl z napisami w języku angielskim.
Spektakl Wyzwolenie jest świeży, bezczelny i efektowny, ale jednocześnie współbrzmiący z myślami Stanisława Wyspiańskiego.