EN

Jubileusz Hanny Bieluszko

19 czerwca br. Hanna Bieluszko - aktorka naszego Teatru obchodziła jubileusz swojej pracy artystycznej. Uroczystości, w tym odznaczenie Hani orderem Prezydenta Miasta Krakowa, zorganizowano po spektaklu "Lalka" w reż. Wojtka Klemma.

 

Hanna Bieluszko urodziła się w 1954 roku w Poznaniu. Ukończyła PWST w Krakowie w 1979 roku. Na początku swojej drogi zawodowej występowała w Teatrze im. Stefana Jaracza w Łodzi (1979-86, 1987-92), a także w Teatrze Rozmaitości w Warszawie (1986-87).


Od 1992 roku należy do zespołu Teatru im. J. Słowackiego w Krakowie.

Zagrała tutaj m.in. w: Muzę w Wyzwoleniu Stanisława Wyspiańskiego w reż. Macieja Prusa (1992), Agnes w Tańcach w Ballybeg Briana Friela w reż. Bogdana Hussakowskiego (1993), Holly w Śniadaniu u Tiffany’ego Trumana Capote’a w reż. Pawła Miśkiewicza (1994), tytułową rolę w Heddzie Gabler Henrika Ibsena w reż. Pawła Miśkiewicza (1995), Olgę w Bułhakowie według tekstu i w reż. Macieja Wojtyszki (2002),  Malinowską w Ziemi obiecanej Władysława Reymonta w reż. Wojciecha Kościelniaka (2011). W bieżącym repertuarze można ją podziwiać m.in. jako bohaterkę monodramu Bóg, ja i pieniądze w reż. Macieja Wojtyszki (prem. 2016), Podstolinę w Zemście Aleksandra Fredry w reż. Anny Augustynowicz (2017), Ciotkę Hortensję w Lalce wg Bolesława Prusa w reż. Wojtka Klemma (2019).

Gościnnie występowała również w Teatrze Łaźnia oraz Teatrze Mandala.

Grała wielokrotnie w Teatrze Telewizji, m.in. w spektaklach: Kto wpuścił tu dziennikarzy Marka Mellera w reż. Mikołaja Grabowskiego, Zaproszenie na egzekucję Vladimira Nabokova w reż. Walerego Fokina, Ptak Jerzego Szaniawskiego w reż. Marka Gracza.

Jest też aktorką filmową, wystąpiła m.in. w Barwach ochronnych Krzysztofa Zanussiego, Seksmisji Janusza Machulskiego, ogromną popularność zdobyła występując w serialach, m.in. M jak miłość oraz Barwy szczęścia.

 

Lalka

Reżyseria: Wojtek Klemm

Premiera: 17.05.2019

Spektakl

Teatr im. Juliusza Słowackiego - Duża Scena

Najbliższe terminy

3 h 40 min, 1 przerwa
> 15 EN UKR

Na wskroś współczesna – ale w pełni wierna autorowi – adaptacja prawdopodobnie najważniejszej polskiej powieści. 100% Prusa w Prusie. Drapieżna i bezwzględna walka o osiągnięcie swoich celów. Pozbawiona czystych intencji i wzniosłych ludzkich namiętności opowieść o świecie, którym nie rządzi już nawet pieniądz i miłość, a raczej władza i pożądanie. W którym podziały społeczne, ustalone latami hierarchie walą się, niekoniecznie budując cokolwiek nowego.