Agamemnon
Autor: Rodrigo Garcia
Reżyseria, światło: Szymon Kaczmarek
Spektakl - Teatr im. Juliusza Słowackiego - Dom Machin (Scena Miniatura)
Ojciec, władca, mąż, dowódca. Ten mityczny archetyp stanowi dla Garcíi punkt wyjścia w starciu z publicznością. Sam tytuł powoduje, że bohater jego tekstu staje się kimś więcej niż, robiącym zakupy ojcem rodziny. Przypomina Michaela Douglasa z filmu Upadek, któremu puszczają wszelkie hamulce. Nie jest w stanie znieść kłamstw, płytkości i małości otaczającej go rzeczywistości. Poddaje brutalnej terapii wszelkie więzi społeczne i rodzinne.
Najbliższe terminy
Balladyna
Autor: Juliusz Słowacki
Reżyseria i opracowanie tekstu: Paweł Świątek
Spektakl - Scena MOS - Scena MOS
Czy walka o słuszne idee jest warta morderstwa?
Balladyna Juliusza Słowackiego to opowieść o przejęciu władzy w obliczu końca świata. Świata w którym jest zbyt późno na zaprowadzenie nowego porządku. To także opowieść o bliskości świata natury, który współcześnie upomina się o swoje pierwotne prawa mocniej niż kiedykolwiek wcześniej. To wreszcie opowieść o świecie kobiet, który doszedł do głosu w epoce, w której na wszystko jest już zbyt późno.
Najbliższe terminy
Bóg mordu
Autor: Yasmina Reza
Reżyseria: Marek Gierszał
Spektakl - Scena MOS - Scena MOS
Polska prapremiera jednej z najważniejszych komedii XXI wieku, która święci triumfy na scenach całego świata! Jej popularność powiększył jeszcze, przygotowany w gwiazdorskiej obsadzie, film Romana Polańskiego pt. Rzeź.
Najbliższe terminy
Chory z urojenia
Autor: Molier
Reżyseria: Giovanni Pampiglione
Spektakl - Teatr im. Juliusza Słowackiego - Duża Scena
Uwielbiana przez widzów, nieschodząca z afisza od dwudziestolecia, ogromnie śmieszna i wiecznie aktualna klasyczna komedia Moliera!
Najbliższe terminy
Danton
Reżyseria: Radek Stępień
Spektakl - Scena MOS - Scena MOS
Podobno odcięta głowa zachowuje świadomość jeszcze przez 6 do 7 sekund. Gdyby dało się z nią jeszcze zamienić dwa słowa – może dowiedzielibyśmy się czegoś istotnego o motywacjach ściętej głowy.
Najbliższe terminy
Debil
Autor: Malina Prześluga
Reżyseria: Piotr Ratajczak
Spektakl - Teatr im. Juliusza Słowackiego - Dom Machin (Scena Miniatura)
To będzie opowieść o Kubie. O mężczyźnie z niepełnosprawnością intelektualną, który ma „czterdzieści lat skończone”. Kuba lubi zupę, swoich przyjaciół ze Stumilowego Lasu i chce żeby wszyscy byli "dobzi". Kuba nie lubi bigosu, schodów i złych ludzi. Dlatego Kuba marzy, by zmienić świat, by zrobić go lepszym. I kiedy zdobywa taką możliwość, to robi to. Tak jak potrafi.
Najbliższe terminy
Hamlet
Autor: William Szekspir / Stanisław Wyspiański
Reżyseria: Bartosz Szydłowski
Spektakl - Teatr im. Juliusza Słowackiego - Duża Scena
Na podstawie "Hamleta" Williama Szekspira w tłumaczeniu Stanisława Barańczaka oraz idei i fragmentów tekstów Stanisława Wyspiańskiego (Studium o "Hamlecie", Śmierć Ofelii).
"W Polsce zagadką Hamleta jest to: co jest w Polsce – do myślenia".
To słowa Stanisława Wyspiańskiego z gorączkowo pisanego przez kilka dni Studium o „Hamlecie” – niezwykłego dzieła, będącego źródłem inspiracji dla wielu polskich reżyserów. Wyspiański zawarł w nim swoją fascynację fenomenem teatru, miłość do genialnego tekstu oraz wielkie pragnienie rozczytania go tak dotkliwie, aby wstrząsnąć sumieniami swoich rodaków.
Najbliższe terminy
Imię róży
Autor: Umberto Eco
Reżyseria: Radosław Rychcik
Spektakl - Teatr im. Juliusza Słowackiego - Duża Scena
Wielkie powieści na Scenie Teatru Słowackiego! Imię róży - arcyksiążkę lat osiemdziesiątych wyreżyserował Radosław Rychcik znany z zaskakujących, oryginalnych odczytań polskiej klasyki. Umberto Eco – pisząc o powodach napisania powieści - wyznaje, że miał ochotę otruć mnicha i o tym opowiedzieć.
Najbliższe terminy
IMPRO KRK
Spektakl - Scena MOS - Scena MOS
Improwizowane przedstawienie Grupy Impro Krk, opierające się na spontaniczności i tworzeniu scenariusza na oczach widzów.
Miejsce → Scena MOS (ul. Rajska 12)
Bilet → 40 zł
od 1 marca Bilet → 50 zł
Najbliższe terminy
Jedzonko
Reżyseria: Katarzyna Szyngiera
Spektakl - Scena MOS - Scena MOS
„Wybieramy swoje pokarmy nie tylko dlatego, że są dobre do jedzenia, ale przede wszystkim dlatego, że są dobre do myślenia.” To jedno z najsłynniejszych zdań Claude’a Lévi-Straussa – twórcy nowoczesnej antropologii i niestrudzonego badacza kulinarnych mitów, tabu i plemiennych struktur. Jedzenie kształtuje społeczeństwo, ustala kategorie, w których myślimy i mówimy o świecie, wyznacza linie podziałów między zamożnymi a ubogimi, wtajemniczonymi a profanami.