e-teatr.pl
Lalka
POŻEGNANIE Z TYTUŁEM
- Autor: Bolesław Prus
- Reżyseria: Wojtek Klemm
- Adaptacja i dramaturgia: Tomasz Cymerman
- Scenografia: Magdalena Gut
- Kostiumy: Julia Kornacka
- Muzyka: Albrecht Ziepert
- Reżyseria świateł: Michał Grabowski
- Producent: Bartosz Jelonek
- Inspicjent: Iwona Cieślik
- Asystenci reżysera: Hubert Fiebig, Gosia Jakubowska Raczkowska
- Konsultacje choreograficzne: Aleksander Kopański
- Konsultacje kaskaderskie: Tadeusz Widomski
- Teatr w Krakowie im. J. Słowackiego - Duża Scena
- Premiera: 17.05.2019
Na wskroś współczesna – ale w pełni wierna autorowi – adaptacja prawdopodobnie najważniejszej polskiej powieści. 100% Prusa w Prusie. Drapieżna i bezwzględna walka o osiągnięcie swoich celów. Pozbawiona czystych intencji i wzniosłych ludzkich namiętności opowieść o świecie, którym nie rządzi już nawet pieniądz i miłość, a raczej władza i pożądanie. W którym podziały społeczne, ustalone latami hierarchie walą się, niekoniecznie budując cokolwiek nowego.
Czy w takiej sytuacji jest szansa na prawdziwe uczucie? A jeśli tak, to do kogo? Czy można tu jeszcze mieć plany, marzenia, czy pozostaje już tylko bezładna szamotanina szaleńca? I czym jest ów mityczny „metal lżejszy od powietrza”?
Obsada:
- Dominika Bednarczyk - BARONOWA KRZESZOWSKA,
- Hanna Bieluszko - CIOTKA HORTENSJA, WIELKA DAMA, (15, 16, 17 stycznia)
- Marta Waldera - CIOTKA HORTENSJA, WIELKA DAMA (dublura),
- Karolina Kamińska - KAZIA WĄSOWSKA,
- Karolina Kazoń - IZABELA ŁĘCKA,
- Natalia Strzelecka - HELENA STAWSKA,
- Tomasz Augustynowicz - WĘGIEŁEK,
- Mateusz Bieryt - JULIAN OCHOCKI, HANIBAL ESCABEAU,
- Mateusz Janicki - STANISŁAW WOKULSKI,
- Marcin Kalisz - IGNACY RZECKI, PAN CHIMERA,
- Adam Wietrzyński - KAZIO STARSKI, GEIST,
- Marcin Sianko - HENRYK SZLANGBAUM, (15, 16, 17 stycznia)
- Rafał Szumera - HENRYK SZLANGBAUM (dublura),
- Wojciech Skibiński - BARON KRZESZOWSKI,,
- Tadeusz Zięba - KSIĄŻĘ, SUZIN,
- Dominik Stroka - DOKTOR SZUMAN.
Zdjęcia ze spektaklu
fot. Michał Ramus © Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie







Sesja zdjęciowa
fot. Michał Ramus © Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie





Trailer
Film do spektaklu "Lalka" w Polskim Języku Migowym, opisujący bohaterów.
Aktor Marcin Janicki zaprasza w Polskim Języku Migowym na spektakl pt. "Lalka"
teaser #1
Audiodeskrypcja filmu dla osób z niepełonosprawnością wzroku
Teaser spektaklu Lalka. Film sprawia wrażenie jednego, długiego ujęcia. Kamera przejeżdża z lewej strony kadru na prawą. Tło jest czarne. Nagranie zaczyna się planszą, na czarnym tle białe napisy, Bolesław Prus, Lalka, reżyseria Wojtek Klemm. Na drewnianej podłodze siedzi mężczyzna w średnim wieku. To Ignacy Rzecki. Trzyma dwie lalki, palce wbija w ich głowy. Lalki przypominają niemowlęta. Mężczyzna porusza nimi jak marionetkami. W ostatniej scenie lalki wiszą bezwładnie, przyczepione do rąk mężczyzny. Całość kończą widniejące na czarnym tle napisy, premiera 17 maja 2019, następnie logotyp teatru i adres strony www.
teaser #2
Spektakl "Lalka" zakwalifikowany do tegorocznej edycji konkursu Klasyka Żywa
Z radością informujemy, że spektakl "Lalka" wg. Bolesława Prusa w reżyserii Wojtka Klemma zakwalifikował się do tegorocznej V edycji Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa”. Więcej na ten temat przeczytaj tu >>
LEKCJA ONLINE "Lalka"
Zapraszamy do uczestniczenia w lekcji online , którą zrealizowaliśmy w ramach cyklu kulturalno-edukacyjnego „Zamknięty teatr, otwarte głowy”.
Jest to film, który będzie doskonałym merytorycznym wsparciem dla nauczycieli podczas omawiania „Lalki” B. Prusa. Scenarzystą i reżyserem projektu jest Tomasz Cymerman.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardow
Recenzje:
Onet.pl