Halina Jarczyk Kierownik Muzyczny
"Dawno, dawno, temu…" trafiłam do Teatru STU jako skrzypaczka (spektakl Exodus) okazało się, że teatr jest miejscem, w którym czuję się wspaniale. Kocham muzykę w teatrze, teatr w muzyce i aktorów, z którymi wędruje od lat po dźwiękach pieśni i piosenek. I tak jest pięknie!
Biogram
Skrzypaczka, kierownik muzyczny Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, z którym związana jest zawodowo od 1973 roku.
Przygotowała oprawę muzyczną i wokalną wielu spektakli muzycznych, m.in.: Pinokio wg C. Collodiego (reż. Jarosław Kilian), Bracia Dalcz i S-ka wg T. Dołęgi-Mostowicza (reż. Wojciech Kościelniak), Ziemia obiecana wg W. S. Reymonta (reż. Wojciech Kościelniak), Frank V F. Dürrenmatta (reż. K. Babicki) (aranżacje), Opera za trzy grosze B. Brechta (reż. R. Zioło).
Ostatnio przygotowywała wokalnie aktorów i stworzyła aranżacje do spektakli Born by Boney M (reż. K. Głuchowski), Ameri Cane (reż. M. Kaczmarek), Minia-tour. Muzyczne Biuro Podróży.
Przez 25 lat współpracowała z Teatrem STU (m.in. przy przedstawieniach: Exodus, Sennik polski, Pacjenci, Król Ubu, Pan Twardowski). W 1992 roku rozpoczęła współpracę z Janem Kantym Pawluśkiewiczem jako dyrektor artystyczny m.in. Nieszporów Ludźmierskich (do słów L. A. Moczulskiego) i Harf Papuszy.
Współpracowała z Markiem Grechutą w zespole Anawa, Januszem Radkiem (Królowa nocy, aranżacje i wykonanie partii skrzypiec), Jackiem Wójcickim, Leopoldem Kozłowskim.
Obecnie współpracuje z Wadimem Brodskim. Posiadaczka trzech złotych płyt. Została odznaczona Srebrnym Medalem Gloria Artis – Zasłużony Kulturze, srebrną odznaką Polskiego Związku Pszczelarskiego, srebrnym Orderem Pro Merito Melitensi przyznawanym przez Zakon Maltański.