EN

Barbara Olech Tancerka, choreografka

Ukończyła szkolenie „Dana Foglia mentorship program” w Los Angeles i w Londynie.

Stworzyła choreografię do spektakli takich jak: „Cud mniemany Krakowiacy i Górale” reż. C. Tomaszewski (Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie, choreografia wyróżniona przez Tomasza Domagałę jako najlepsza choreografia sezonu 20/21), „Historia Podwodna” reż.W. Kościelniak (choreografia wyróżniona w subiektywnym alfabecie Arama Sterna w roku 2021), „Wesele” reż. W. Kościelniak, opery „Erwartung” reż. P. Świątek, „Cesarz” reż. C.Studniak, „Nocne Metro” reż. M. Walczak, „Piękna Nasza Polska Cała” reż. M. Woubishet, „Cześć…Jestem Sara” reż. T. Wysocki.

Biogram

Od 2013 roku związana z Teatrem Muzycznym Capitol, gdzie występuje w takich spektaklach jak: „Blaszany Bębenek” w roli Czarnej Kucharki , (chor. Eweliny Adamskiej – Porczyk i reż. Wojciecha Kościelniaka), „Mistrz i Małgorzata” (chor. Jarosław Staniek, reż Wojciech Kościelniak), "Mock - Czarna burleska", „Trzej Muszkieterowie” (chor. Jacek Gębura, reż Konrad Imiela) i inne.

Wystąpiła w Gali Przeglądu Piosenki Aktorskiej „Koniec” (reż. W. Kościelniak ,chor. E.Adamska - Porczyk).

Była asystentką choreografa w serialu o Agnieszce Osieckiej.

Jako tancerka występowała z takimi gwiazdami jak: Clock Machine, Margaret, Sylwia Grzeszczak.

Współpracowała z wieloma markami (Big Active, Desperados, Deutsche Telecom) tworząc projekty komercyjne.

Nieustannie szkoli swoje umiejętności i poszerza artystyczne doświadczenia. Obecnie jest w trakcie dwuletniego kursu aktorskiego w technice Meisnera.

Prywatnie uwielbia jogę, psychologię, podróże, snowboard, pływać, gotować oraz swojego psa.

Od wielu lat prowadzi również zajęcia taneczne w Polsce i za granicą. Obecnie razem ze swoim partnerem tworzy projekt NA SCENIE organizując różne artystyczne warsztaty.

1989

Reżyseria: Katarzyna Szyngiera

Muzyka: Andrzej "Webber" Mikosz

Scenariusz: Marcin Napiórkowski, Katarzyna Szyngiera, Mirosław Wlekły

Premiera: 02.12.2022

Spektakl

Teatr im. Juliusza Słowackiego - Duża Scena

2 h 40 minut (z przerwą)

"1989” jest efektem koprodukcji Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie i Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego.

Jesienią 2024r. nakładem Universal Music Polska zostanie wydana płyta z muzyką ze spektaklu "1989". Płyta zostanie wydana w formie standardowej oraz cyfrowej.

1989 to spektakl w reżyserii Katarzyny Szyngiery formą nawiązujący do “Hamiltona”. Rewolucyjny musical Lin-Manuela Mirandy wprowadził rap na Broadway, proponując świeży język opowiadania o historii atrakcyjny zarówno dla młodych, jak i starszych odbiorców. Za brzmienie naszego musicalu odpowiada jeden z najlepszych polskich producentów rapowych – Andrzej "Webber" Mikosz znany m.in z wieloletniej współpracy z “Łoną”.

Serce ze szkła. Musical Zen

koprodukcja ze STUDIO teatrgaleria w Warszawie

Libretto: Klaudia Hartung-Wójciak, Maria Peszek

Reżyseria: Cezary Tomaszewski

Premiera: 21.09.2024

Spektakl

Teatr im. Juliusza Słowackiego - Duża Scena

Najbliższe terminy

wrzesień
sob 21 19:00
Wyprzedane
Bilet do teatru

Premiera krakowska: 21 września 2024 na Dużej Scenie Teatru im. Juliusza Słowackiego
Premiera warszawska: 19 kwietnia 2024 na Dużej Scenie im. Józefa Szajny w STUDIO

„Serce ze szkła. Musical zen” na motywach „Królowej Śniegu” Hansa Christiana Andersena i „Naku*wiam zen” Marii Peszek to spektakl muzyczny, w którym baśniowa rzeczywistość Andersena zderza się z konkretem realnych biografii dwojga uznanych artystów, ojca i córki – Jana Peszka i Marii Peszek. Czy ja w ogóle jestem zdolny do miłości? – to pytanie, zadane kilka miesięcy po zawale przez Jana, staje się punktem zapalnym do przeprowadzania musicalowej anatomii serca, kochania i miłości. „Serce ze szkła. Musical zen” to nieobliczalna, rozwiązła i czuła medytacja pustki, ciała, miłości, polski kiedyś i dziś, świętych, puszczania bąków, beznadziei i śmierci w muzycznej aranżacji Andrzeja Smolika. To wyprawa zespołów STUDIO i Teatru Słowackiego oraz Jana i Marii Peszków przez mroźne noce „zimy stulecia”, odległe bagniska, puste kościoły, ekstazy, kryzysy życiowe i twórcze, mrok zamku Zbójniczki i osiedla Teofilów oraz przez inne niegodziwe miejsca.