EN

Kaya Kołodziejczyk Choreografka

Jest choreografką, performerką, pracującą z szeroko rozumianą sztuką ruchu przy produkcjach filmowych i teatralnych. Angażuje się w projekty społeczne na rzecz dzieci i młodzieży. Wspiera organizacje pozarządowe, które walczą o równość społeczną bez względu na wiek, rasę, pochodzenie, stan zdrowia czy tożsamość płciową. Członkini Zespołu Ekspertów Ogólnopolskiej Komisji Kultury, którego zadaniem jest opracowanie projektu ustawy o uprawnieniach artysty zawodowego.

Biogram

Kaya tworzy na polu choreografii, sztuk performatywnych i tańca współczesnego. Swoje spektakle opiera na ideach działań na styku sztuk, włączając eksperymentalne podejście do ciała i jego materialności, techniki somatyczne, obrazy filmowe, eksperymentalną muzykę współczesną i oryginalne partytury ruchowe. Ma w swoim dorobku liczne choreografie autorskie, w tym min. GORYCZ dla Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu, AUDYCJA V – opera w 22 odsłonach (2016) do muzyki Andrzeja Krzanowskiego, pracę solową SOL (2013) czy spektakl Oh, Noh (2012) do muzyki Szymona Brzóski. Współpracowała także z europejską siecią sztuk performatywnych APAP (Advancing Performing Arts Project).

Kaya jest Absolwentką Uniwersytetu Muzyki i Sztuk Performatywnych we Frankfurcie nad Menem ( HfMDK), P.A.R.T.S w Brukseli oraz Warszawskiej Szkoły Baletowej.

Aktualnie w obsadzie

Dziady

Spektakl - Teatr im. Juliusza Słowackiego - Duża Scena

Rola: (gościnnie) Księżna / Duch Konrada

Najbliższe terminy

styczeń
śr 22 19:00
Wyprzedane
Bilet do teatru
styczeń
czw 23 19:00
Wyprzedane
Bilet do teatru
styczeń
pt 24 19:00
Wyprzedane
Bilet do teatru
styczeń
sob 25 15:00
Wyprzedane
Bilet do teatru
2 h 45 minut
> 15

Wesele

Spektakl - Teatr im. Juliusza Słowackiego - Duża Scena

Rola: CHOCHOŁ (gościnnie)

Najbliższe terminy

styczeń
wt 28 19:00
Wyprzedane
Bilet do teatru
styczeń
śr 29 19:00
Wyprzedane
Bilet do teatru
2h 40 min (bez przerwy)
> 15

Wesele

Autor: Stanisław Wyspiański

Reżyseria: Maja Kleczewska

Premiera: 16.03.2024

Spektakl

Teatr im. Juliusza Słowackiego - Duża Scena

Najbliższe terminy

styczeń
wt 28 19:00
Wyprzedane
Bilet do teatru
styczeń
śr 29 19:00
Wyprzedane
Bilet do teatru
2h 40 min (bez przerwy)
> 15

UWAGA! Spektakl zawiera sceny przemocy.

Początek spektaklu oznaczy podniesienie kurtyny Wyspiańskiego.

Tajemnicą "Wesela" Stanisława Wyspiańskiego jest przede wszystkim sposób jego oddziaływania, bo na Weselu – jak ujął to dowcipnie niegdyś Jan Błoński – polska publiczność nigdy się nie nudzi. Z zawartym w dramacie Wyspiańskiego wizerunkiem narodu zgadzali się niemal wszyscy: socjaliści, nacjonaliści, demokraci i konserwatyści. A przecież Wesele przedstawia społeczny i klasowy konflikt, trwający i wciąż się odnawiający, niemożliwy do zażegnania, wielorako antagonizujący pole polityki – podszyty gniewem, wściekłością, poczuciem krzywdy i pragnieniem zemsty.

Wielki finał dramatu, zmierzający długimi kadencjami do stanu uśpienia, rozbrojenia, do chocholego tańca, zwykło się odczytywać jako gorzką, wstrząsającą prawdę o społecznej niemocy, marazmie, anomii. A może jest na odwrót? Może ta perwersyjna, triumfalna i monumentalna scena uśmiercania społecznej energii wyzwala poczucie ulgi, uwalnia od lęku przed krwawą przemocą, zapewnia błogie uczucie wzniosłości i bezgrzeszności? Czy pulsująca w dramacie groźba rozpętania rewolucyjnych żywiołów zostaje zdławiona przez iluzję wspólnoty i towarzyszącą jej zawsze przemoc symboliczną? Czy dramat Wyspiańskiego nawiedzany jest przez widma podświadomości narodowej, jak zwykliśmy uważać, czy raczej przez trupy historii o znacznie większym zasięgu rażenia?

Dziady

Autor: Adam Mickiewicz

Reżyseria: Maja Kleczewska

Premiera: 19.11.2021

Spektakl

Teatr im. Juliusza Słowackiego - Duża Scena

Najbliższe terminy

styczeń
śr 22 19:00
Wyprzedane
Bilet do teatru
styczeń
czw 23 19:00
Wyprzedane
Bilet do teatru
styczeń
pt 24 19:00
Wyprzedane
Bilet do teatru
styczeń
sob 25 15:00
Wyprzedane
Bilet do teatru
2 h 45 minut
> 15

Dziady są przedstawieniem o Polsce. Mając w pamięci spektakle Wyspiańskiego, Dejmka, Swinarskiego, Grzegorzewskiego wiemy, że ten arcypolski dramat opowiada o naszej nieuświadomionej retrotopii, o nieumarłej przeszłości i jej nieumarłych upiorach. Społeczność krwawego obrzędu i konformistyczny salon to dwie twarze Polski, które Wyspiański spotkał wraz z upiorami na jednym weselu.