EN
image/svg+xml

Marcin Chlanda
scenograf

Absolwent Papieskiej Akademii Teologicznej. Scenograf. Projektował i współtworzył scenografię m.in. do spektakli Piotra Jędrzejasa (Edmond Davida Mameta w Stowarzyszeniu Teatralnym N50, Bajzel Krzysztofa Czeczota w Teatrze Ludowym w Nowej Hucie, Dzień Walentego Iwana Wyrypajewa w Teatrze im. Jaracza w Olsztynie, Biedny Ja, Suka i Jej Nowy Koleś Michała Walczaka, Kartoteka Tadeusza Różewicza w Teatrze im. Żeromskiego w Kielcach), Bogny Podbielskiej (30 sekund wg Juliusza Słowackiego w Teatrze im. Kochanowskiego w Opolu), Krzysztofa Warlikowskiego (Koniec, Opowieści afrykańskie według Szekspira w Nowym Teatrze w Warszawie), Mai Kleczewskiej (Bracia i Siostry inspirowane postaciami i wątkami z Braci Karamazow Fiodora Dostojewskiego i Trzech sióstr Antoniego Czechowa w Teatrze im. J. Kochanowskiego w Opolu) oraz Pawła Świątka (Paw Królowej Doroty Masłowskiej w Starym Teatrze w Krakowie, Mitologie Rolanda Barthes’a w Teatrze Polskim we Wrocławiu, Dżuma Alberta Camusa w Teatrze im. J. Kochanowskiego w Opolu, Smutki tropików Mateusza Pakuły w Teatrze Łaźnia Nowa).

Współtworzył wystawę "Według Wyspiańskiego” w warszawskim Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w roku 2007.

Podczas XXXII Opolskich Konfrontacji Teatralnych w 2007 roku został uhonorowany nagrodą za scenografię do przedstawienia 30 sekund w reż. Bogny Podbielskiej. 


W Teatrze Słowackiego stworzył scenografię i był reżyserem świateł do spektakli Szklane Paciorki. Gra. Rozpoznanie Przemysława Pilarskiego w reż. Małgorzaty Warsickiej (2017) oraz  Bolesława Śmiałego Stanisława Wyspiańskiego w reż. Pawła Świątka (2017).