Dostępność EN
Grafika przypominająca rysunek przedstawiający białą matrioszkę. Kolejne części matrioszki przypominają głowy kobiet. Każda twarz jest inna, ma inne włosy. Najmniejsza kobieta jest brunetką. Wygląda, jakby miała biały welon na włosach. Wyżej blondynka z związanymi czerwoną wstążką warkoczami. Jej twarz jest zasłonięta krawędziami kolejnej części matrioszki. Twarz kolejnej kobiety również jest zasłonięta, ale uwagę zwracają jej dłonie, złożone na przedzie. Najwyżej głowa brunetki, okryta białym welonem. Tło jest niebiesko szare, przypominające niebo przed burzą.

Magiczna rana

  • Scena MOS
  • Premiera: 22.03.2025
  • W spektaklu występują wulgaryzmy. Używane są światła stroboskopowe.
1h 30 min
> 15

Najbliższe terminy

luty
pt 06 19:00
luty
sob 07 19:00
luty
nd 08 17:00

Adaptacja najnowszej powieści Doroty Masłowskiej prapremierowo na deskach Teatru Słowackiego!

Magiczna rana jest spektaklem o próbie wejścia i utrzymania głębokich związków partnerskich w powierzchownym społeczeństwie kapitalistycznym. Niczym podczas nauki pierwszego tańca bohaterowie starają się nie pogubić kroków przy okazji opowiadając historie swoich niepowodzeń, związków, w których wspólnie „pogubili” kroki.

Spektakl składa się z opowieści postaci, które zawiedzione prawdą na temat dotychczasowej egzystencji, próbują od niej uciec na wiele różnych sposobów. Historie gorzko-śmiesznych bohaterów składają się na wielowymiarowy oniryczny obraz społeczeństwa uwikłanego w próby wyrażenia wewnętrznej pustki. Tym razem w języku współczesnej miłości.

Obsada:

  • Karolina Kazoń - Malaya, Beti, Chór II
  • Marta Konarska - Gospodyni, Recepcjonistka, Chór III, Gość II
  • Wanda Skorny - Zoldana
  • Natalia Strzelecka - Karolina, Chór IV, Gość III
  • Katarzyna Zawiślak-Dolny - Marzycielka, Chór I, Gość I
  • Marcin Sianko - Reżyser, On, Kierowca
  • Rafał Szumera - Ksenofob, Recepcjonista, Barry

Czytaj wszystko

Trailer filmowy

wideo: Łukasz Kurek

Trailer składa się z kilkusekundowych ujęć. Słoneczny dzień na blokowisku. Błękitne niebo. Wszystkie kobiety i mężczyźni ubrani w białe suknie ślubne. Mężczyźni mają na sukniach też czarne marynarki. Kobiety krótkie białe lub brązowe futerka. Tablica z koszem do koszykówki na wysokim metalowym stelażu. Na tym tle w górnym lewym rogu białe logo teatru. Zarys kobiecej głowy z wystawionym językiem i wężami zamiast włosów. To mityczna Meduza. Obok biały napis Teatr imienia Juliusza Słowackiego w Krakowie. Pod nim trzy wiersze białych napisów. Dorota Masłowska, Magiczna rana, reżyseria Paweł Świątek. Po asfalcie przesuwa się biały tren sukni. Trawnik. Sylwetka kobiety do pasa. Biała krótka spódnica, gołe nogi, czarne kozaki do kolana. Brunetka z włosami do połowy szyi idzie w stronę bloków. Odwraca się do nas. Mężczyzna i kobieta całują się namiętnie. Zbliżamy się do ich twarzy. W oddali blokowisko i drzewa z nagimi gałęziami. Kobiety i mężczyźni idą powoli w naszym kierunku. Mężczyzna i kobieta całują się namiętnie. Kobieta wyciąga w naszą stronę otwartą dłoń. Kobieta i mężczyzna tańczą walca. Puszczają ręce. Wirują z rękami wyciągniętymi na boki. Wszyscy wirują na tle bloków. Podnoszą suknie nad ziemię. Zbliżamy się z boku do twarzy kobiety oświetlonej słońcem. Ma delikatnie otwarte usta. Na jej czoło opadają brązowe loki. Patrzy w niebo. Na tym tle białe logo teatru i napisy z początku trailera. Biała plansza. Pośrodku czarny napis: partnerzy teatru. Pod nim od lewej logotypy: BMW em kars grup, Bielenda. Biała plansza. Pośrodku czarny napis: patroni medialni premiery. Pod nim od lewej logotypy: El, Glamur, wyborcza.pl, TVP3 Kraków. Biała plansza z czarnymi napisami. Na środku logo teatru. Pod nim od lewej logotypy: Instytucja Kultury Województwa Małopolskiego, Małopolska, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Trailery sceniczne

wideo: Łukasz Kurek

Trailer składa się z urywków scen ze spektaklu. Na środku drewnianego parkietu czerwony materac gimnastyczny. Na nim leży na plecach brunetka w białej sukni ślubnej z rękami rozrzuconymi na boki. To Karolina. Przed nią plecami do niej stoi szpakowaty mężczyzna w białej koszuli i czarnych garniturowych spodniach. To Reżyser. Trzyma jej stopę między nogami. Ciągnie ją do góry. Reżyser upada na brzuch. Uwolniona Karolina siada. Na tym tle w górnym lewym rogu białe logo teatru. Zarys kobiecej głowy z wystawionym językiem i wężami zamiast włosów. To mityczna Meduza. Obok napis Teatr imienia Juliusza Słowackiego w Krakowie. Pod nim trzy wiersze białych napisów. Dorota Masłowska, Magiczna rana, reżyseria Paweł Świątek. Przodem do nas młody brunet z wąsem. Jest w czarnym smokingu i białej koszuli. To Ksenofob. Trzyma w dłoniach czerwone hantle. Zgina przed sobą naprzemiennie ręce w łokciach. Blondynka w obcisłym białym topie z odsłoniętym brzuchem ćwiczy z hantlami. To Malaja. Reżyser i Ksenofob stoją po jej bokach. Ksenofob dotyka palcem jej podbródka. Otwiera i zamyka jej usta. Gładzi ją po policzku. Malaja pochyla się i wypina do tyłu pośladki w krótkiej białej spódniczce. Szatynka w białej sukni ślubnej z bukiecikiem różowych kwiatów. To Marzycielka. Po jej prawej Ksenofob. Biegną w miejscu przodem do nas. Marzycielka całuje czubek buta na obcasie. Reżyser leży na brzuchu na czerwonym gimnastycznym materacu. Na tym tle białe logo teatru i napisy z początku trailera. Biała plansza z czarnymi napisami. Na środku logo Teatru imienia Juliusza Słowackiego w Krakowie. Pod nim od lewej logotypy: Instytucja Kultury Województwa Małopolskiego, Małopolska, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Biała plansza. Pośrodku czarny napis: partnerzy teatru. Pod nim od lewej logotypy BMW em kars grup, Bielenda. Biała plansza. Pośrodku czarny napis: patroni medialni premiery. Pod nim od lewej logotypy: El, Glamur, wyborcza.pl, TVP3 Kraków.
Trailer składa się z urywków scen ze spektaklu. Mężczyźni w czarnych smokingach, białych koszulach i czarnych lakierkach. Kobiety w białych sukniach ślubnych i białych butach. Na wielkim ekranie napis Rękopis znaleziony w butelce po fancie. Spod ekranu zwisają liście bluszczu. Pośrodku sceny kobieta w długiej rokloszowanej sukni. Na tym tle w górnym lewym rogu białe logo teatru. Zarys kobiecej głowy z wystawionym językiem i wężami zamiast włosów. To mityczna Meduza. Obok biały napis Teatr imienia Juliusza Słowackiego w Krakowie. Pod nim trzy wiersze białych napisów. Dorota Masłowska, Magiczna rana, reżyseria Paweł Świątek. Kobieta podchodzi do nas zacierając dłonie. Mężczyzna i kobieta wirują wokół siebie trzymając się za dłonie. Postaci mężczyzn i kobiet zniekształcone w lustrzanym odbiciu. Na środku sceny mężczyzna siedzi na krześle. Szeroko rozstawione nogi, dłonie założone za głowę. Na jego kolanie siedzi kobieta ubrana na biało w obcisły top, majtki i tenisówki. W dłoni mikrofon. Mężczyzna w kucki. Patrzy na kobiety rozmawiające w głębi. Półmrok. Kobiety stoją w szeregu bokiem do nas. Falują uniesionymi rękami. Mężczyzna śmieje się. Nagrywa kobiety kamerą. Z góry spadają ziarenka ryżu. Uśmiechnięta kobieta patrzy na nas z bliska. Mrok. Mężczyzna otoczony bohaterkami i bohaterami. Świecą mu w twarz latarkami z komórek. Mężczyzna pedałuje na rowerze stacjonarnym. Rozgląda się. Wykrzywia usta. Kobiety w dwóch rzędach ćwiczą jogę na niebieskich matach. Kobieta leży na brzuchu na koźle gimnastycznym. Na tym tle białe logo teatru i napisy z początku trailera. Biała plansza z czarnymi napisami. Na środku logo teatru. Pod nim od lewej logotypy: Instytucja Kultury Województwa Małopolskiego, Małopolska, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Biała plansza. Pośrodku czarny napis: partnerzy teatru. Pod nim od lewej BMW em kars grup, Bielenda. Biała plansza. Pośrodku czarny napis: patroni medialni premiery. Pod nim od lewej: El, Glamur, wyborcza.pl, TVP3 Kraków.

Patronat medialny premiery

Spektakl bierze udział w 31. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Jacek Sieradzki (przewodniczący), Adam Karol Drozdowski, Dominik Gac, Anna Pajęcka, Kamila Łapicka, Eryk Maciejowski, Wiktoria Wojas.