EN

Wojtek Klemm reżyser

Urodził się w 1972 w Warszawie, od 1985 roku mieszka w Niemczech. Skończył reżyserię w berlińskiej HfS Ernst Busch, później pracował jako asystent w teatrze Volksbühneam Rosa-Luxemburg-Platz w Berlinie.

Od 2005 pracuje jako reżyser w Polsce, w krajach niemieckojęzycznych, Izraelu i w USA. Od 2007 współpracuje z Narodowym Starym Teatrem w Krakowie.W swoich realizacjach w Polsce i Izraelu koncentruje się przede wszystkim na prapremierowych inscenizacjach niemieckich autorów. Do najważniejszych jego prac należą Cement Heinera Müllera we Wrocławskim Teatrze Współczesnym, Anatomia Tytusa Fall of Rome Müllera w Starym Teatrze, Judyta Friedricha Hebbla w Teatrze Współczesnym w Szczecinie i Heaven (on Tristan) Fritza Katera w teatrze Tmuna w Tel Awiwie.

W krajach niemieckojęzycznych Klemm pracował m.in. w Schauspiel Stuttgart, Deutsches Theater Berlin, Volksbühne Berlin (niemiecka prapremiera tekstu Pawła Demirskiego), Theater Luzern, den Kammerspielen München (spektakl o Piotrze Szczęsnym) i Theater Neumarkt w Zürychu. W Polsce m.in. Teatrze Powszechnym i Teatrze Studio w Warszawie, w teatrach w Krakowie, Szczecinie, Wrocławiu.Lalka to druga – po spektaklu W ogień! realizacja Klemma w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie.

 

Lalka

Reżyseria: Wojtek Klemm

Premiera: 17.05.2019

Spektakl

Teatr im. Juliusza Słowackiego - Duża Scena

3 h 40 min, 1 przerwa
> 15 EN UKR

Na wskroś współczesna – ale w pełni wierna autorowi – adaptacja prawdopodobnie najważniejszej polskiej powieści. 100% Prusa w Prusie. Drapieżna i bezwzględna walka o osiągnięcie swoich celów. Pozbawiona czystych intencji i wzniosłych ludzkich namiętności opowieść o świecie, którym nie rządzi już nawet pieniądz i miłość, a raczej władza i pożądanie. W którym podziały społeczne, ustalone latami hierarchie walą się, niekoniecznie budując cokolwiek nowego. 

Powarkiwania Drogi Mlecznej

przekład: Iwona Nowacka

Reżyseria: Wojtek Klemm

Premiera: 03.07.2021

Spektakl

Scena MOS - Scena MOS

100 minut
> 15

Powarkiwania Drogi Mlecznej Bonn Parka to idealny dramat, by postawić wszystko na głowie. Na scenie. Poza nią przecież już od dawna wszystko  na głowie stoi. Nie bardzo wiadomo, jak oceniać rzeczywistość, jakie wyciągać wnioski, w co wierzyć, a w co nie. My, twórcy czujemy się jak w wielkiej maszynie deprawacyjnej. Czyż moglibyśmy teraz dawać rady, pocieszać, budzić sumienia, zabawiać? Nie ma mowy! Teraz jest czas na kosmiczną podróż z mini mini alienem albo na nienasycony żołądek Heidi Klum, na kilka chwil szczerości z Otrzeźwiałym Donaldem Trumpem, albo na giętki język palącej nałogowo żyrafy. A z resztą... jak pewnie sami czujecie – teraz jest czas na wszystko poza myśleniem o najbliższych pięciu minutach. Dobranoc!

Prawa autorskie do sztuki reprezentuje w Polsce Agencja ADiT Elżbieta Manthey.