EN
Na zdjęciu reżyser Cezary Tomaszewski. Fotografia przedstawia szczupłego mężczyznę w średnim wieku. Tło jest czarne. Mężczyzna stoi. Patrzy przed siebie.Trzyma dłonie w kieszeniach spodni. Ma na sobie niebieską bluzę.Jest siwy. Ma krótkie włosy. Wąsy. Niebieskie oczy. Duże uszy.

Cezary Tomaszewski reżyser, choreograf i performer

Twórca m.in: wyróżnionej przez prestiżowe magazyny Theater heute i Falter autorskiej wersji operetki Franza Lehara „Wesoła Wdówka”, obsadzonej przez cztery polskie sprzątaczki oraz głośnych spektakli muzycznych Capelli Cracoviensis i jubileuszowego solo Jana Peszka: „Dośpiewanie. Autobiografia”, drugiej części Podwójnego Solo.

Biogram

W teatrach w Polsce szerokim echem odbiły się jego realizacje „Wesele na podstawie Wesela”, według Stanisława Wyspiańskiego w Teatrze Kochanowskiego w Opolu, „Nie ma tego złego co by ładnie nie wyszło” w Teatrze Nowym w Łodzi, oraz „Żołnierz królowej Madagaskaru” Juliana Tuwima w Teatrze im. Bogusławskiego w Kaliszu.

Jako choreograf współpracował z Marią Peszek nad teledyskiem do piosenki „Rosół” nominowanym do nagrody Fryderyka i wieloma reżyserami teatralnymi m.in: Evą Rysovą, Katarzyną Szyngierą, Janem Peszkiem, Michałem Kotańskim, Moniką Strzępką, Wiktorem Rubinem, Mają Kleczewską i Bartoszem Szydłowskim.

Jako performer, aktor i tancerz współpracował m.in z Toxic Dreams, Joachimem Robbrechtem, Andreą Bold, Willi Dornerem, Anną Tenta, cie. Sans filtre, Catherine Guerin.

Turnus mija, a ja niczyja

Operetka sanatoryjna

Reżyseria: Cezary Tomaszewski

Tekst i dramaturgia: Iga Gańcarczyk , Daria Kubisiak

Premiera: 12.04.2019

Spektakl

Scena MOS - Scena MOS

110 minut
> 15 EN UKR

Do Sanatorium Uzdrowiskowego i Pijalni Wód im. prof. dra Józefa Dietla przybywa grupa specjalnych gości. Siostra Wanda oprowadza ich po ośrodku i prezentuje najbardziej popularne zabiegi. Zwiedzający zastanawiają się, w co warto zainwestować: w turystykę zdrowotną, doznania sensoryczne czy może w wody lecznicze? Najnowsze badania dowodzą, że w 2035 roku woda będzie droższa od ropy. 

 

Serce ze szkła. Musical Zen

koprodukcja ze STUDIO teatrgalerii w Warszawie

Libretto: Klaudia Hartung-Wójciak, Maria Peszek

Reżyseria: Cezary Tomaszewski

Premiera: 21.09.2024

Spektakl

Teatr im. Juliusza Słowackiego - Duża Scena

Najbliższe terminy

październik
śr 23 19:00
październik
czw 24 19:00
Wyprzedane
Bilet do teatru
październik
pt 25 19:00
Wyprzedane
Bilet do teatru
październik
sob 26 16:00
Wyprzedane
Bilet do teatru
listopad
śr 13 19:00
listopad
czw 14 19:00
listopad
pt 15 19:00
listopad
sob 16 17:00
1h 30 min (bez przerwy)

Premiera warszawska: 19 kwietnia 2024 na Dużej Scenie im. Józefa Szajny w STUDIO Teatrgalerii 
Premiera krakowska: 21 września 2024 na Dużej Scenie Teatru im. Juliusza Słowackiego

„Serce ze szkła. Musical zen” na motywach „Królowej Śniegu” Hansa Christiana Andersena i „Naku*wiam zen” Marii Peszek to spektakl muzyczny, w którym baśniowa rzeczywistość Andersena zderza się z konkretem realnych biografii dwojga uznanych artystów, ojca i córki – Jana Peszka i Marii Peszek. Czy ja w ogóle jestem zdolny do miłości? – to pytanie, zadane kilka miesięcy po zawale przez Jana, staje się punktem zapalnym do przeprowadzania musicalowej anatomii serca, kochania i miłości. „Serce ze szkła. Musical zen” to nieobliczalna, rozwiązła i czuła medytacja pustki, ciała, miłości, Polski kiedyś i dziś, świętych, puszczania bąków, beznadziei i śmierci w muzycznej aranżacji Andrzeja Smolika. To wyprawa zespołów STUDIO i Teatru Słowackiego oraz Jana i Marii Peszków przez mroźne noce „zimy stulecia”, odległe bagniska, puste kościoły, ekstazy, kryzysy życiowe i twórcze, mrok zamku Zbójniczki i osiedla Teofilów oraz przez inne niegodziwe miejsca.