Paweł Świątek reżyser
Biogram
Twórca spektakli nagradzanych na branżowych festiwalach m.in. Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej, Kontrapunkt w Szczecinie czy OKT w Opolu. Realizuje głównie adaptacje powieści współczesnych i nowe inscenizacje klasyki. Od 2013 etatowy reżyser Teatru Polskiego we Wrocławiu. Ważniejsze spektakle: m.in. Paw królowej Doroty Masłowskiej (2012 w Teatrze Starym w Krakowie), Książę Niezłomny Juliusza Słowackiego (2015 Teatr Jaracza w Łodzi), Bolesław Śmiały Stanisława Wyspiańskiego (2017 Teatr Słowackiego w Krakowie).
Botticelli
Autor: Jordan Tannahill
Przekład: Marta Orczykowska
Reżyseria: Paweł Świątek
Premiera: 20.01.2023
Spektakl
Scena MOS - Scena MOS
Najbliższe terminy
Florencja, czasy panowania rodu Medyceuszów. Czasy rozkwitu malarstwa, ale także zarazy i buntów społecznych. Hołubiony przez panujących Botticelli dostaje zlecenie namalowania portretu żony Wawrzyńca Medyceusza. Tak powstają Narodziny Wenus, w czym niebagatelny udział ma uzdolniony młodziutki uczeń Botticellego – Leonardo da Vinci. Między mężczyznami rodzi się uczucie...
Magiczna rana
Autor: Dorota Masłowska
Adaptacja i reżyseria: Paweł Świątek
Premiera: 22.03.2025
Spektakl
Scena MOS - Scena MOS
Najbliższe terminy
Adaptacja najnowszej powieści Doroty Masłowskiej prapremierowo na deskach Teatru Słowackiego!
Będzie to miejskie przedstawienie o FOMO (strachu przed tym, co nas omija) mieszkańców nowoczesnych metropolii. Będą to osobiste opowieści o zagubieniu współczesnych ludzi, uwikłanych w rzeczywistość komunikatów prostych i jednowymiarowych, tak nieprzystających do upragnionego wizerunku modernistycznego Europejczyka, który dba o ekologię, jest postępowy i poważnie myśli o przyszłości wszechświata. Będzie to historia o egzystencjalnej samotności, w świecie, w którym relacje z drugim człowiekiem pozostają jedyną realnością, choć każdy kontakt powoduje krwawienie. O bohaterach, którzy zachłannie domagają się wysłuchania, jednocześnie panicznie bojąc się, że tak naprawdę nie mają nic do powiedzenia.
„Magiczna rana” będzie także przedstawieniem czule diagnozującym nieporadności funkcjonowania w formie terapii naszych wspólnych lęków – bardziej lub mniej uświadomionych. Będzie więc znowu o języku – tym razem jednak o języku miłości.