Dostępność EN

Anna Maria Krysiak choreograf

Tancerka, choreograf , pedagog tańca współczesnego .Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Poznaniu. W 1990-1991 tancerka Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu,, 1991-2005 tancerka Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu (Jacek Łumiński ). W latach 2004-2008 współpracowała z W&M Physical Theatre Melissa Monteros i Wojtek Mochniej (Kanada). W latach 2006-2008 była choreografem i tancerką w Theatre Junction at the Grand (Calgary/Kanada). Od 2009 roku pracuje jako niezależna choreograf, tancerka i pedagog tańca współczesnego tworząc spektakle zarówno w Polsce jak i poza granicami kraju. Współpracuje z Teatrem Wielkim. Operą Narodową występując w spektaklach takich reżyserów jak m.in.: Andrzej Chyra, Maja Kleczewska, Jan Komasa, Maciej Prus, Mariusz Treliński,  Agnieszka Smoczyńska i Barbara Wysocka. Jako reżyserka i choreograf stworzyła takie spektakle jak „Apie mus” Aura Dance Theatre (Kowno-Litwa), „Siksika-Real People" (Poznań), czy „Nowa Ziemia" OTT (Olsztyn). Jako choreograf współpracuje z reżyserem Wojtkiem Klemmem (wspólnie zrealizowali m.in. „Antygonę” Sofoklesa„Czyż nie dobija się koni” Horace Mccoya, „Świętą Joannę Szlachtuzów”, „Edypa Tyrana" Sofoklesa, „Wesele" Stanisława Wyspiańskiego, „Powarkowywania drogi mlecznej”) Bon Parka ,oraz reżyserem Kubą Roszkowskim (wspólnie zrealizowali takie spektakle jak m.in. „Iliada " Homera, „Calineczka” Jana Ch. Andersena, „Odyseja” Homera, „Don Kichot”).oraz Mają Kleczewską "Ocalone" i Magdą Łazarkiewicz "Persona" .W 2000 r. otrzymała medal im. Karola Szymanowskiego 200-lecia baletu polskiego za wybitny wkład w rozwój sztuki tanecznej, przyznany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W 2023 jej choreografia do spektaklu „Romeo i Julia” (Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie) została nagrodzona „Złotym Yorickiem” na 27. Festiwalu Szekspirowskm.

Aktualnie w obsadzie

Wesele

Spektakl - Teatr w Krakowie im. J. Słowackiego - Duża Scena

Rola: CHOCHOŁ (dublura) (gościnnie)

Najbliższe terminy

styczeń
śr 21 19:00
styczeń
czw 22 19:00
styczeń
pt 23 13:00
Rezerwacja tel.
12 424 45 25 /12 424 45 28/pn.pt 10-16
marzec
śr 25 19:00
marzec
czw 26 19:00
marzec
pt 27 19:00
marzec
sob 28 15:00
2h 40 min (bez przerwy)
> 15

Wesele

Autor: Stanisław Wyspiański

Reżyseria: Maja Kleczewska

Premiera: 16.03.2024

Spektakl

Teatr w Krakowie im. J. Słowackiego - Duża Scena

Najbliższe terminy

styczeń
śr 21 19:00
styczeń
czw 22 19:00
styczeń
pt 23 13:00
Rezerwacja tel.
12 424 45 25 /12 424 45 28/pn.pt 10-16
marzec
śr 25 19:00
marzec
czw 26 19:00
marzec
pt 27 19:00
marzec
sob 28 15:00
2h 40 min (bez przerwy)
> 15


Początek spektaklu oznaczy podniesienie kurtyny Wyspiańskiego.

Tajemnicą "Wesela" Stanisława Wyspiańskiego jest przede wszystkim sposób jego oddziaływania, bo na Weselu – jak ujął to dowcipnie niegdyś Jan Błoński – polska publiczność nigdy się nie nudzi. Z zawartym w dramacie Wyspiańskiego wizerunkiem narodu zgadzali się niemal wszyscy: socjaliści, nacjonaliści, demokraci i konserwatyści. A przecież Wesele przedstawia społeczny i klasowy konflikt, trwający i wciąż się odnawiający, niemożliwy do zażegnania, wielorako antagonizujący pole polityki – podszyty gniewem, wściekłością, poczuciem krzywdy i pragnieniem zemsty.

Wielki finał dramatu, zmierzający długimi kadencjami do stanu uśpienia, rozbrojenia, do chocholego tańca, zwykło się odczytywać jako gorzką, wstrząsającą prawdę o społecznej niemocy, marazmie, anomii. A może jest na odwrót? Może ta perwersyjna, triumfalna i monumentalna scena uśmiercania społecznej energii wyzwala poczucie ulgi, uwalnia od lęku przed krwawą przemocą, zapewnia błogie uczucie wzniosłości i bezgrzeszności? Czy pulsująca w dramacie groźba rozpętania rewolucyjnych żywiołów zostaje zdławiona przez iluzję wspólnoty i towarzyszącą jej zawsze przemoc symboliczną? Czy dramat Wyspiańskiego nawiedzany jest przez widma podświadomości narodowej, jak zwykliśmy uważać, czy raczej przez trupy historii o znacznie większym zasięgu rażenia?

Pan Tadeusz

Autor: Adam Mickiewicz

Reżyseria: Wojtek Klemm

Premiera: 10.10.2025

Spektakl

Teatr w Krakowie im. J. Słowackiego - Duża Scena

Najbliższe terminy

listopad
śr 05 11:00
Wyprzedane
Bilet do teatru
listopad
śr 05 18:00
Wyprzedane
Bilet do teatru
listopad
czw 06 18:00
listopad
pt 07 18:00
listopad
sob 08 16:00
Wyprzedane
Bilet do teatru
styczeń
śr 07 18:00
styczeń
czw 08 11:00
Rezerwacja tel.
12 424 45 25 /12 424 45 28/pn.pt 10-16
styczeń
czw 08 18:00
styczeń
pt 09 18:00
styczeń
sob 10 15:00
luty
śr 04 18:00
luty
czw 05 18:00
3h (z przerwą)

Każdy z nas zna pierwsze wersy inwokacji otwierającej Pana Tadeusza. Litwa jest ojczyzną Adama Mickiewicza, którą poeta stracił niczym zdrowie. Wspominając ową Litwę, pierwsze co przychodzi poecie do głowy, to przepiękne pola uprawne. Czy jednak zajmują go w ogóle historie ludzi, którzy te pola uprawiali? Pan Tadeusz już w tytule jest wyraźnie poświęcony historii szlachty; opowiada przecież historię ostatniego szlacheckiego zajazdu. Epopeja narodowa zdaje się w ogóle nie zauważać innego świata. Dla kogo jest więc pisana? Co my – współcześni – mamy właściwie wspólnego z historią wiecznie kłócących się szlachciców; historią, która kończy się kontraktowym ślubem czternastoletniej dziewczynki z tytułowym „Panem”? Czego dziś tak naprawdę ta historia uczy? I właściwie o czym jest? Mamy ją podziwiać czy nienawidzić?

Obsada:

  • Agnieszka Judycka - Cappuccino - Rejent
  • Karolina Kamińska - Zosia
  • Marta Konarska - Telimena
  • Natalia Strzelecka - Asesor, Płut
  • Tomasz Augustynowicz - Klucznik Gerwazy
  • Mateusz Bieryt - Ksiądz Robak
  • Vitalik Havryla (gościnnie) - Tadeusz
  • Marcin Kalisz - Chłop
  • Tomasz Międzik - Kapitan Ryków, Generał Dąbrowski
  • Marcin Sianko - Hrabia
  • Wojciech Skibiński - Sędzia
  • Tomasz Wysocki - Tadeusz Wojski