Bartosz Dziadosz Kompozytor, producent muzyczny
W 2005 roku powołał do życia projekt PLEQ. Wydawał płyty w różnych wytwórniach na całym świecie, między innymi w Tokio, Francji, Canton czy Montrealu. Kolaboruje z artystami z różnych zakątków świata,a także jest kuratorem moskiewskiej wytwórni Dronarivm.
Biogram
Brał też udział w wielu kompilacja charytatywnych, gdzie znalazł się u boku takich artystów jak Max Richter, Autechre, Nils Frahm, Future Sound Of London, itd. Oprócz Polski, koncertował również w Rosji, Anglii, Szwajcarii, Norwegii, Szwecji, Rumunii, Grecji, Litwie, itd.
Od kilku lat bardziej niż produkcją płyt, zajmuje się komponowaniem muzyki do spektakli teatralnych i krótkich form dokumentalnych. Ma za sobą ponad 20 spektakli (zarówno w Polsce jak i za granicą: Słowenia, Łotwa, Szwajcaria, Niemcy) teatralnych do których komponował muzykę. Przygodę z teatrem rozpoczął od słuchowiska radiowego w Starym Teatrze w Krakowie. Skomponował także muzykę do spektaklu "Nie Ma" w formie Teatru Telewizji wyprodukowanego przez WFDiF. Jest autorem ścieżki dźwiękowej do słuchowisk radiowych "Wszystko o mojej matce" (Transfer 2016 - główna nagroda przyznawana przez Radio Kraków) i "Moja podróż do Rosji", które zostało wydane w formie płyty CD jako dodatek do Krytyki Politycznej.
Obecnie współpracuje z Tomkiem Śpiewakiem, Aleksandrą Jakubczak, Wojciechem Farugą, Grzegorzem Jaremko, Wiktorem Rubinem i na stałe z Michałem Borczuchem, z którym zrobił kilkanaście spektakli w najważniejszych polskich teatrach- Teatr Nowy, Teatr Studio i TR w Warszawie. 2 lata z rzędu jego projekty otrzymały nagrody Grand Prix na najważniejszym polskim festiwalu teatralnym- Boska Komedia za spektakle "Apokalipsa" i "Wszystko o mojej matce". 18 września 2018 spektakl „Wszystko o mojej matce” miał swoją premierę w TVP Kultura.
Brał udział w projekcie "Do ostatniego drzewa", (główna rola Borys Szyc) który miał na celu zaprzestanie wycinki drzew w Puszczy Białowieskiej. Projekt ten przełożył się na wiele sukcesów, m.in. 13 lwów w Cannes (3 złote, 3 srebrne i 7 brązowych).
https://www.youtube.com/watch?v=SUPQtvYU2QM
Skomponował muzykę do filmu dokumentalnego Moksha:
https://vimeo.com/269594886
Skomponował muzykę i stworzył instalacje dźwiękowa do wystawy Agaty Grzybowskiej „9 bram i z powrotem ani jednej” która miała swoją premierę 25 czerwca 2018 roku w Galerii Pauza podczas Miesiąca Fitografi w Krakowie. Obecnie pracuje nad muzyka do 2 filmowo dokuemntalnych, muzyką do spektaklu w postaci VR (VRAR Studio, PWSTiF (Łódź) i muzyka do kilku spektakli teatralnych w Polsce i zagranicą (Teatr Żydowski, Teatr Ludowy) (Niemcy, Litwa)
https://soundcloud.com/bartoszdziadosz
https://pleq.bandcamp.com/album/black-lake
https://www.imdb.com/name/nm9439296/
https://www.discogs.com/artist/1292990-Bartosz-Dziadosz
Zdjecie: Wojciech Sobolewski.
Tysiąc nocy i jedna. Szeherezada 1979
Autorka: Magda Fertacz
Reżyseria: Wojciech Faruga
Premiera: 26.03.2021
Spektakl
Teatr w Krakowie im. J. Słowackiego - Duża Scena
Projekt Wojtka Farugi i Magdy Fertacz inspirowany Baśniami Tysiąca i Jednej Nocy oraz życiem i twórczością Oriany Fallaci. Przez pryzmat starych perskich opowieści przyglądać się będziemy islamskiej rewolucji irańskiej z 1979 roku. Pretekstem do tego będzie wizyta reporterki Oriany Fallaci w Teheranie, w celu przeprowadzenia wywiadu z Ajatollahem Chomeinim. Fallaci spędziła w Teheranie parę nocy, ale jedna była szczególna: ta w czasie której jej bezpieczeństwo było zagrożone, po tym jak ośmieliła się odsłonić włosy w obecności charyzmatycznego duchownego. Fallaci – niczym współczesna Szeherezada – siłą opowieści walczyć będzie o swoje prawo do życia.
Ulisses
Autor: James Joyce
Reżyseria: Michał Borczuch
Premiera: 14.02.2025
Spektakl
Teatr w Krakowie im. J. Słowackiego - Duża Scena
Najbliższe terminy
Wydobywamy z tej monumentalnej książki „prostą historię”.
Jest to opowieść o tym, jak pewnego dnia spotykają się, krzyżują, aż w końcu rozchodzą drogi głównych protagonistów — Leopolda i Molly oraz Stephena, czyli przeżywającego kryzys małżeństwa w średnim wieku oraz zagubionego studenta, poety, syna przyjaciół. Relacja między pokoleniami rodziców i dzieci jest w powieści wielowymiarowa. Każda z postaci nosi na sobie jej ciężar. Leopold i Molly stracili syna – poczucie tej straty nieustannie powraca. Leopold naznaczony jest żalem po samobójczej śmierci ojca, podobnie jak Stephan po śmierci matki. Traumatyczna śmierć dziecka lub rodzica stają się obsesyjnym motywem.
Przedstawienie wykracza jednak poza matrycę dramatu rodzinnego. W wyobraźni i poetyce Joyce’a, w przeskokach miedzy technikami narracyjnymi, konflikt ukazany na małej, realistycznej przestrzeni zostaje przeskalowany na kosmiczną, totalną perspektywę. Zmieniająca się i stematyzowana w powieści paralaksa umiejscawia relacje między protagonistami w konkretnej rzeczywistości społecznej, politycznej, opisywanej w ujęciu klasowym, genderowym, urbanistycznym, przez specjalistyczną wiedzę etc.; rzutuje losy bohaterów w przeszłość człowieka, mityczną, pierwotną i dziką.