EN
Na zdjęciu choreograf Jakub Lewandowski. Fotografia głowę i ramiona mężczyzny. Twarz wypełnia większą część zdjęcia. Tło jest jasne. Patrzy prosto przed siebie. Jest łysy. Ma krótką, ale gęstą brodę. Szare oczy. Małe usta. Duży nos.

Jakub Lewandowski choreograf

Stypendysta Centre Choregraphique Mathilde Monnier National de Montpellier we Francji. Absolwent Pedagogiki Artystycznej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W roku 2010 uhonorowany przez Marszałka Województwa Śląskiego Nagrodą Artystyczną dla Młodych Twórców.

Biogram

W roku 2011 został laureatem Stypendium Artystycznego w Dziedzinie Kultury Województwa Śląskiego. Czterokrotnie nominowany do Nagrody Artystycznej ZŁOTA MASKA. Laureat tej nagrody w roku 2011 za choreografię do spektaklu „Hotel Nowy Świat” w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej. Spektakl ten, bez słów, oparty na ruchu, został wystawiony także w Teatro a Corte Torino we Włoszech, gdzie odniósł ogromny sukces. W roku 2015 spektakl „Cyrulik Sewilski” Gioacchino Rossini w Teatrze Wielkim do którego stworzył choreografię, otrzymał nagrodę ZŁOTA MASKA za najlepszy spektakl roku.

W 2017 roku autorski spektakl pt. „Melancholia” otrzymał główną nagrodę za najlepszą choreografię podczas festiwalu Warsaw Zawirowania Dance w Warszawie . Ten sam spektakl w roku 2018 otrzymał również główną nagrodę za najlepszy spektakl  na Międzynarodowym Festiwalu Solo Duo w Budapeszcie również  na Festiwalu 3…2….1…Taniec 2018 w Krakowie oraz Finalista The SOLO DANCE CONTEST 2018 w Gdańsku. Na stałe współpracujący z takimi reżyserami jak Radosław Rychcik, Magdalena Piekorz, Nikołaj Kolada, Monika Strzępka, Robert Talarczyk.

Autor choreografii do kilkudziesięciu spektakli w operach i teatrach dramatycznych w Polsce i za granicą.

Imię róży

Autor: Umberto Eco

Reżyseria: Radosław Rychcik

Premiera: 01.02.2019

Spektakl

Teatr im. Juliusza Słowackiego - Duża Scena

160 minut
> 15 EN UKR

Wielkie powieści na Scenie Teatru Słowackiego! Imię róży - arcyksiążkę lat osiemdziesiątych wyreżyserował  Radosław Rychcik znany z zaskakujących, oryginalnych odczytań polskiej klasyki. Umberto Eco – pisząc o powodach napisania powieści - wyznaje, że miał ochotę otruć mnicha i o tym opowiedzieć.