Krzysztof Zarzecki aktor
Zagrał m.in. u: Michała Borczucha (Lulu, Królowa śniegu, Leonce i Lena, Apokalipsa), Krzysztofa Garbaczewskiego (Życie seksualne dzikich, Opętani i Nirwana), Natalii Korczakowskiej (Dynastia, Berlin Alexanderplatz, Biesy), Jana Klaty (Do Damaszku) i Wiktora Rubina (Emigranci, Towiańczycy królowie chmur, Sprawa Gorgonowej).
W 2010 roku na Międzynarodowym Festiwalu Kontakt w Toruniu otrzymał nagrodę dla najlepszego młodego twórcy Festiwalu za główną rolę w spektaklu Werter w reż. Michała Borczucha.
W ostatnich sezonach wcielił się w jednego z trzech Hamletów występujących w spektaklu Krzysztofa Garbaczewskiego oraz nagrodzonym grand prix na 9. Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Boska Komedia przedstawieniu Michała Borczucha Wszystko o mojej matce.
W Teatrze Słowackiego zagrał tytułową rolę w spektaklu Vernon Subutex Virginii Despentes w reż. Wiktora Rubina (2018).
Aktualnie w obsadzie
Ulisses
Spektakl - Teatr w Krakowie im. J. Słowackiego - Duża Scena
Najbliższe terminy
Ulisses
Autor: James Joyce
Reżyseria: Michał Borczuch
Premiera: 14.02.2025
Spektakl
Teatr w Krakowie im. J. Słowackiego - Duża Scena
Najbliższe terminy
Wydobywamy z tej monumentalnej książki „prostą historię”.
Jest to opowieść o tym, jak pewnego dnia spotykają się, krzyżują, aż w końcu rozchodzą drogi głównych protagonistów — Leopolda i Molly oraz Stephena, czyli przeżywającego kryzys małżeństwa w średnim wieku oraz zagubionego studenta, poety, syna przyjaciół. Relacja między pokoleniami rodziców i dzieci jest w powieści wielowymiarowa. Każda z postaci nosi na sobie jej ciężar. Leopold i Molly stracili syna – poczucie tej straty nieustannie powraca. Leopold naznaczony jest żalem po samobójczej śmierci ojca, podobnie jak Stephan po śmierci matki. Traumatyczna śmierć dziecka lub rodzica stają się obsesyjnym motywem.
Przedstawienie wykracza jednak poza matrycę dramatu rodzinnego. W wyobraźni i poetyce Joyce’a, w przeskokach miedzy technikami narracyjnymi, konflikt ukazany na małej, realistycznej przestrzeni zostaje przeskalowany na kosmiczną, totalną perspektywę. Zmieniająca się i stematyzowana w powieści paralaksa umiejscawia relacje między protagonistami w konkretnej rzeczywistości społecznej, politycznej, opisywanej w ujęciu klasowym, genderowym, urbanistycznym, przez specjalistyczną wiedzę etc.; rzutuje losy bohaterów w przeszłość człowieka, mityczną, pierwotną i dziką.