EN
Na zdjęciu aktorka Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie Dominika Bednarczyk. Fotografia przedstawia głowę i klatkę piersiową kobiety. Tło jest białe. Spokojna twarz kobiety wypełnia większą przestrzeń zdjęcia. Znajduje się w centralnej części. Aktorka w wieku około czterdziestu pięciu lat patrzy prosto przed siebie. Ma brązowe oczy wąsko rozstawione, jasne krótkie włosy. Spojrzenie melancholijne. Szerokość twarzy kobiety jest mniej więcej na każdym poziomie taka sama. Podbródek kanciasty. Nos wąski. Ubrana jest w czarną koszulę w białe kwiatki.

Dominika Bednarczyk aktorka

Czasem sobie tak zamarzę - chciałabym być jak Joanna Kołaczkowska z Kabaretu Hrabi… Mieć taką lekkość, flow wewnętrzny i flow z publicznością. Bo ta wymienna energia scena-widownia kręci najbardziej. Bez niej nie ma nic.

Widzowie Kochani, przychodźcie do nas jak najczęściej, a nuż się uda „powymieniać".

 

Biogram

Urodziła w się w 1972 roku w Krakowie. Skończyła krakowskie PWST. Choć debiutowała w 1992 roku rolą Julii w Romeo i Julii Williama Szekspira (w reż. Krzysztofa Orzechowskiego) w Teatrze Ludowym w Krakowie, to z Teatrem Słowackiego związana jest od 1996 roku, czyli od początku swojej drogi zawodowej.

Zagrała tutaj m.in. w: Śniadaniu u Tiffany’ego w reż. Pawła Miśkiewicza (1994), Księciu Niezłomnym w reż. Andrzeja Pawłowskiego (1998), Rzeźni w reż. Remigiusza Brzyka, Czarownicach z Salem w reż. Barbary Sass (1999), Jordanie w reż. Mai Kleczewskiej (2000), Abelardzie i Heloizie w reż. Agaty Dudy-Gracz (2001), Idiocie Fiodora Dostojewskiego w reż. Barbary Sass (2002), Nożach w kurach Davida Harrowera w reż. Mai Kleczewskiej (2002),  Czarodziejskiej górze w reż. Barbary Sass (2004), Urodził się i to go zgubiło w reż. Antoniego Libery (2006), w Całe życie głupi w reż. Macieja Wojtyszki (2007), Rozmowach poufnych Ingmara Bergmana w reż. Iwony Kempy (2008), Kto wyciągnie kartę wisielca, kto błazna? wg Króla Leara Williama Szekspira w reż. Pawła Miśkiewicza (2015), Dziejach upadków według Honoré’a de Balzaca w reż. Małgorzaty Warsickiej (2016).

Grała w Lunatykach Krystiana Lupy (w wersji z 1995 i 1998 roku) w Starym Teatrze w Krakowie. Współpracuje z Teatrem STU.

W 1996 roku otrzymała nagrodę XIV Festiwalu Szkół Teatralnych; w 2001 roku dostała Ludwika za rolę Shirley w przedstawieniu Jordan Anny Reynolds i Moiry Buffini. W 2002 roku otrzymała Stypendium Twórcze Miasta Krakowa za twórczość teatralną. W tym samym roku została laureatką Nagrody im. Leona Schillera; w 2003 roku powtórnie otrzymała Ludwika, a także Złotą Maskę za rolę Agłaji w Idiocie wg Fiodora Dostojewskiego. Otrzymała nagrodę aktorską z rolę Jenny Von Westphalen w spektaklu Narodziny Fryderyka Demuth w reż. Macieja Wojtyszki na Festiwalu Rzeczywistość Przedstawiona Zabrze 2015. Za tę samą rolę otrzymała Nagrodę Aktorską na Festiwalu Teatrów Telewizji Sopot 2017. W 2017 roku po raz kolejny została laureatką Ludwika za rolę Baronowej Hulot w Dziejach upadku w reż. Małgorzaty Warsickiej.

Grała w licznych spektaklach Teatru Telewizji, np. w Antygodnie w reżyserii Andrzeja Seweryna (2005). Poza działalnością teatralną jest związana także z filmem. Ma na swoim koncie role m.in. w: Liście Schindlera w reż Stevena Spielberga (1993), Spisie cudzołożnic w reż. Jerzego Stuhra (1995), Ono w reż. Małgorzaty Szumowskiej (2004), Wspomnieniu lata Adama Guzińskiego (2016).

Aktualnie w obsadzie

Lalka

Spektakl - Teatr im. Juliusza Słowackiego - Duża Scena

Rola: BARONOWA KRZESZOWSKA

Najbliższe terminy

3 h 40 min, 1 przerwa

Więcej

Kariera Artura Ui

Spektakl - Teatr im. Juliusza Słowackiego - Duża Scena

Rola: Betty Dullfeet

135 min. bez przerwy
> 15 EN

Lalka

Spektakl - Teatr im. Juliusza Słowackiego - Duża Scena

Rola: BARONOWA KRZESZOWSKA

Najbliższe terminy

3 h 40 min, 1 przerwa

Plastiki

[Stück Plastik]

Spektakl - Teatr im. Juliusza Słowackiego - Duża Scena

Rola: Ulrike

100 min
> 18 EN

Wyspiański. Koncert

w ramach Nocy Teatrów

Spektakl - Teatr im. Juliusza Słowackiego - Duża Scena

Rola: SYRENA RADCZYNI

80 minut
EN