EN

Spóźnione odwiedziny

  • Autor: Jordan Tannahill
  • Przekład: Klaudyna Rozhin
  • Reżyseria, opracowanie tekstu, opracowanie muzyczne: Iwona Kempa
  • Asystenci reżysera: Błażej Biegasiewicz, Stanisław Chludziński
  • Scenografia i kostiumy: Joanna Zemanek
  • Inspicjentka: Iwona Cieślik
Zobacz wszystkich
80 minut
> 15

Najbliższe terminy

styczeń
wt 07 19:00
styczeń
śr 08 19:00

Zaczyna się trochę jak w Bogu mordu Yasminy Rezy: dwa małżeństwa spotykają się, by porozmawiać o problemie, który skłócił ich dzieci. Tym razem jednak nie będzie śmiesznie, bo i temat nie nastraja do żartów. Wykluczenie, hejt w internecie, wreszcie samobójstwo – to problemy, które porusza ten tekst i które rozpaliły pospektaklowe dyskusje wśród publiczności w Kanadzie czy na West Endzie. Jak ta historia może rezonować w Polsce? W dzisiejszej Polsce?

Spóźnione odwiedziny (tytuł angielski "Late Company"), to fascynująca sztuka niewystawianego dotąd w Polsce, a niezwykle już cenionego na świecie młodego kanadyjskiego artysty – Jordana Tannahilla. 

Prawa autorskie do sztuki "Late Company" reprezentuje Marquis Entertainment Inc. www. Mqlit.ca, a w Polsce Agencja ADiT Elżbieta Manthey.

Światowa prapremiera sztuki "Late Company" była w 2013 roku w Suburban Beast i surface/underground theatre w ramach SummerWorks Performacne Festival (Toronto).

Obsada:
  • Dominika Bednarczyk - Daria,
  • Aleksander Gałązka - Piotr,
  • Natalia Strzelecka - Tamara,
  • Maciej Jackowski - Andrzej,
  • Marcin Sianko - Jan,
  • Jakub Suwiński - Kuba.

Czytaj wszystko

Marcin Sianko nagrodzony

Marcin Sianko otrzymał nagrodę indywidualną za spektakl „Spóźnione odwiedziny” w reżyserii Iwony Kempy, na XX Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” w Zabrzu.

TRAILER SCENA

Piosenka

PROMOS

Wsparcie ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19

Recenzje:

Iwona Kempa do spektaklu wybrała wypróbowaną, znakomitą starą (metaforycznie oczywiście) gwardię Teatru Słowackiego. Dominika Bednarczyk, Natalia Strzelecka, Marcin Sianko i Maciej Jackowski stworzyli wyraziste postaci, charakterologicznie całkowicie od siebie różne. Niczym cztery żywioły. Tak naprawdę cały konflikt rozgrywa się pomiędzy nimi. Kuba (Jakub Suwiński) jako dziecko jest ustawiony na zupełnie innej pozycji, jak pisałam wcześniej, na pozycji quasi-ofiary. Każdy z aktorów, grających rodziców, potencjalnie może mieć własne dzieci. Każde z nich może obudzić się w sytuacji swojego bohatera. Każde z nich potraktowało temat jak własną historię. I są w niej bardzo autentyczni. Czytaj więcej >>

Dziennik Teatralny Kraków

Maria Piękoś-Konopnicka

... nie pierwszy raz Iwonie Kempie udało się stworzyć przemyślany, refleksyjny i bardzo realistyczny w swej wymowie spektakl, będący przy tym doskonałym studium relacji międzyludzkich towarzyszących przeżywaniu tragedii. Reżyserka daleka jest od udzielania jakichkolwiek rad. Pokazuje i sugeruje przez sposób prezentacji realne zagrożenie, zachowując przy tym powagę i delikatność i konsekwentnie trzymając na wodzy nie tylko własne emocje i utrzymując wspomnianą już bardzo swoistą i wymagającą głębokiego przemyślenia i przepracowania każdego elementu równowagę budującą ten głęboko wstrząsający sceniczny spektakl. Czytaj więcej >>

kulturatka.pl

Iwona Pięta

Hejt, samobójstwo homoseksualnego nastolatka: Teatr Słowackiego sięga po społeczne tematy. Z jakim skutkiem?

Ważny i aktualny temat (samobójstwo homoseksualnego nastolatka spowodowane hejtem), tekst porządnie skonstruowany i napisany, ale spektakl "Spóźnione odwiedziny", choć ogląda się z zainteresowaniem, pozostawia niedosyt. Czytaj więcej >>

wyborcza.pl

Joanna Targoń