Dominika Feiglewicz Aktorka, Koordynatorka ds. Dostępności
Aktorka i koordynatorka dostępności w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie oraz założycielka i prezeska Fundacji Migawka, działającej na rzecz włączania osób niesłyszących i niedosłyszących do aktywnego tworzenia sztuki.
Zdobywczyni nagrody Tukana Dziennikarzy na 41. Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu za "konsekwencję w poszukiwaniach artystycznych, w których język migowy zamienia się w gest performatywny i staje się pełnoprawną formą wyrazu, istniejącą na scenie równolegle ze śpiewem Natalii Orkisz, za pokazanie, że można śpiewać, nie wydając z siebie głosu" oraz nagrody Specjalnej Stowarzyszenia Autorów ZAiKS za najlepsze wykonanie polskiej piosenki na 41. Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu.
Biogram
W 2018 zdobyła Stypendium Twórcze Miasta Krakowa. Zagrała m.in.: główną rolę w dyplomie “Księżniczka na opak wywrócona” w reżyserii Remigiusza Brzyka, za którą otrzymała nominację do “Studenckiej Nagrody Teatralnej Chodźże do Teatru!” w kategorii Najlepsza aktorka młodego pokolenia; w dyplomie “Wspomnienia polskie” w reżyserii Mikołaja Grabowskiego; w instalacji artystyczno - performatywnej z Krzysztofem Globiszem “Pokój Tranströmera” w reżyserii Tomasza Cyza podczas 2. Dni Tranströmerowskich w Ośrodku Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka.
Zagrała w spektaklu „Debil” w reż. Piotra Ratajczaka w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie jako Królik. Wystąpiła w filmie „Prawdziwe życie aniołów” Artura Więcka „Barona” jako studentka Krzysztofa Globisza. Podczas koncertu „Speechless” Nameny Lali, wykonała aktorską interpretację piosenek w polskim języku migowym (PJM).
Wyreżyserowała w Cricotece spektakl “Wojna w niebie” z osobami niesłyszącymi i niedosłyszącymi, który otrzymał główną nagrodę w konkursie na najlepszy spektakl niezależny w 2019 roku “The Best Off”. Zrealizowała spektakl z osobami bezdomnymi “DAJ SIĘ POZNAĆ z Twojej najpiękniejszej strony” podczas Światowego Dnia Ubogich w Krakowie. Pomysłodawczyni i prowadząca warsztaty teatralne dla osób niesłyszących i słyszących „W poszukiwaniu języka” w Starym Teatrze w Krakowie. Prowadziła warsztaty teatralne dla osób niesłyszących, słyszących oraz z afazją w Krakowie i Katowicach.
W 2019 roku uczestniczyła w laboratorium „Taniec i niepełnosprawność- przekraczanie granic” w Bytomiu, w ramach projektu „Europe Beyond Access”. Uczestniczka laboratorium Dance Air podczas międzynarodowej współpracy w ramach projektu Europe Beyond Access „Teatr-Taniec-Niepełnosprawność” realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca, British Council i Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego pod okiem choreografa Marc’a Brew w Holandii.W 2021r. uczestniczyła w Laboratorium tańca „Taniec i Niepełnosprawność- przekraczanie granic” orgaznizowanych przez Instytut Muzyki i Tańca w Teatrze Rozbark w Bytomiu i w Warszawie – pod okiem Iwony Olszowskiej oraz Kate Marsh.
Woli działać, niż gadać.
Aktualnie w obsadzie
![](/images/upload/aktualnosci/spektakle/1989/1989_zdjecie_logotyp_TSG_1_personEvent.jpg)
1989 / spektakl w Gdańsku
Spektakl - Gramy w: Gdański Teatr Szekspirowski
Rola: HENRYKA (Henryka Krzywonos)
Więcej
Role aktorki
![Kobieta obejmuje mężczyznę. Oboje patrzą przed siebie. On ma krew w kąciku ust. Ich sylwetki wyświetlane są na wzorzystej ścianie, przez co wydaje się, jakby pokryci byli tatuażami.](/images/upload/Galerie_foto/Aktorzy/Feiglewicz_Dominika/hamlet_feiglewicz_blockGalleryFull.jpeg)
![Kobieta klęczy na ziemi pokrytej drobnym żwirem. Ma na sobie czarne pończochy, czarną kamizelkę i szal z czarno-białych piór. Tło jest ciemne.](/images/upload/Galerie_foto/Aktorzy/Feiglewicz_Dominika/WIELKI_GATSBY_FOT_BARCZYK032_blockGalleryFull.jpg)
![Kobieta stoi przed rusztowaniem. Ubrana jest w granatową sukienkę. Patrzy przed siebie. Na rusztowaniu stoi mężczyzna w garniturze. Tło jest czarne.](/images/upload/Galerie_foto/Aktorzy/Feiglewicz_Dominika/1989_FOT_BARCZYK210_blockGalleryFull.jpg)
![Trzy kobiety stoją w rzędzie i śmieją się. Ubrane są w czarne pończochy i różowe szale z piór. Po lewej stronie stoi rozlatująca się kanapa, za którą są muzycy. Po prawej stronie stoi kobieta w jasnej, prześwitującej sukience. Tło jest ciemne.](/images/upload/Galerie_foto/Aktorzy/Feiglewicz_Dominika/WIELKI_GATSBY_FOT_BARCZYK087_blockGalleryFull.jpg)
![Kobieta ubrana w różowe body, czarne pończochy i szal z piór. Tańczy. Za nią dwaj mężczyźni w garniturach, też w tanecznych pozach. W tle biały budynek ozdobiony kolumnami, który został odwrócony i leży na dachu.](/images/upload/Galerie_foto/Aktorzy/Feiglewicz_Dominika/WIELKI_GATSBY_FOT_BARCZYK178_blockGalleryFull.jpg)
![Kobieta siedzi na białej ławce. Ubrana jest w czarne spodnie, białą koszulę i czarną bluzkę. Oczy pomalowane na pomarańczowo. Patrzy przed siebie. W tle szare schody.](/images/upload/Galerie_foto/Aktorzy/Feiglewicz_Dominika/Debil_spektakl_7_blockGalleryFull.jpg)
![Trzy kobiety i mężczyzna stoją w rzędzie, blisko siebie. Patrzą przed siebie. Za nimi przeszklony budynek z napisem stocznia.](/images/upload/Galerie_foto/Aktorzy/Feiglewicz_Dominika/Debil_spektakl_4_blockGalleryFull.jpg)
![Dwie dziewczyny stoją plecami do siebie. Ubrane są w takie same białe bluzki i czarne spódnice. Patrzą przed siebie. Na ścianie za nimi wyświetlana jest projekcja przypominająca wodę, w której odbija się światło.](/images/upload/Galerie_foto/Aktorzy/Feiglewicz_Dominika/Siostrzenstwo_06_blockGalleryFull.jpg)
![Czarno-białe zdjęcie. Cztery osoby stoją w rzędzie. Trzy kobiety i mężczyzna. Pozują do zdjęcia. Wyglądają na pewnych siebie. Za nimi duże zdjęcie tłumu robotników.](/images/upload/aktualnosci/spektakle/1989/GDANSK247_blockGalleryFull.jpg)
![Dwie dziewczyny stoją plecami do siebie. Jedna patrzy w stronę fotografa, druga na ścianę. Ubrane są w takie same białe bluzki i czarne spódnice. Na ścianie wyświetlana jest projekcja przypominająca wodę, w której odbija się światło.](/images/upload/Galerie_foto/Aktorzy/Feiglewicz_Dominika/Siostrzenstwo_09_blockGalleryFull.jpg)