Karol Nepelski autor muzyki
Biogram
Tytuł magistra z wyróżnieniem uzyskał w klasie kompozycji prof. Zbigniewa Bujarskiego, a tytuł doktora w klasie prof. dr hab. Krzysztofa Pendereckiego; obecnie pracuje na stanowisku adiunkta w Akademii Muzycznej w Krakowie; w 2005 roku studiował w Staatliche Musikhochschule Stuttgart; otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wyróżniające osiągnięcia w nauce oraz "Stypendium dla wybitnych młodych naukowców" przyznawane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Współpracował z Państwową Wyższą Szkołą Teatralną im. Ludwika Solskiego w Krakowie, Akademią Sztuk Pięknych w Krakowie, Uniwersytetem Jagiellońskim, a od roku 2006 także z Akademią Teatralną im. A. Zelwerowicza w Warszawie. W 2008 roku zdobył I nagrodę w Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim im. Marka Stachowskiego za kompozycję "Feu Eternel" na orkiestrę symfoniczną oraz przebywał w Bourges (Francja) jako kompozytor–rezydent. Jest autorem muzyki instrumentalnej, scenicznej (opera i dramat), muzyki do filmu. Zajmuje się także muzyką elektroakustyczną, twórczością audio-video, a także performancem.
W pracy teatralnej często współpracuje z Waldemarem Raźniakiem i Małgorzatą Warsicką.
W Teatrze Słowackiego zrealizował oprawę muzyczną do spektaklu Dzieje upadków wg powieści Kuzynka Bietka H. Balzaca (2016), a także do spektaklu Szklane paciorki. Gra. Rozpoznanie (2017) Przemysława Pilarskiego - oba spektakle w reżyserii Małgorzaty Warsickiej.
Szklane paciorki. Gra. Rozpoznanie
Reżyseria: Małgorzata Warsicka
Premiera: 22.04.2017
Spektakl
Scena MOS - Scena MOS
Gra szklanych paciorków, wielka powieść Hermanna Hessego – od niej wszystko się zaczęło. Zawarte tam pytania, myśli, światy stały się punktem wyjścia do artystycznych poszukiwań.