Natan Berkowicz reżyser świateł i autor multimediów
Biogram
W swoich pracach często stosuje technikę wielowarstwowego łączenia obrazów, uzyskując efekt wizualnych powidoków. Wykorzystuje również możliwości SI w tworzeniu prac wizualnych z zakresu sztuki generatywnej.
Twórca wideo m.in. do spektakli „CAPRI - WYSPY UCIEKINIERÓW” w reżyserii Krystiana Lupy, „LAZARUSA” w reż. Jana Klaty, „SERCA” w reż. Wiktora Bagińskiego, „MATKI” oraz „DANTONA” w reż. Radka Stępnia, „POWARKIWAŃ DROGI MLECZNEJ” w reż. Wojtka Klemma, czy „GŁĘBIEJ” w reż. Małgorzaty Wdowik
Państwo / Der Staat
Autor: Platon
Adaptacja, reżyseria, opracowanie muzyczne: Jan Klata
Premiera: 19.01.2024
Spektakl
Teatr w Krakowie im. J. Słowackiego - Duża Scena
Spektakl w koprodukcji z Nationaltheater Mannheim.
UWAGA!
Spektakl grany w języku starogreckim, polskim oraz niemieckim. Widzowie dostaną słuchawki z tłumaczeniem na język polski.
To nie będzie nudna rozprawa filozoficzna. To będzie bezkompromisowa dyskusja o sprawach najważniejszych.
Będziemy dyskutować o sprawiedliwości. Czym jest dzisiaj sprawiedliwość? Czy jest jedna i niezmienna, czy zawiera w sobie pole do interpretacji i manipulacji? Do jej siłowego zawłaszczenia i zdeptania? Kto ma prawo wydawania sądów, co jest sprawiedliwe, a co sprawiedliwe nie jest? I czy ta sprawiedliwość jest dziś nam rzeczywiście tak niezbędna?
Będziemy dyskutować o zrozumieniu. O odnalezieniu się w świecie, w którym to nie prawda jest ważna, ale jej interpretacje. Zresztą co tą prawdą faktycznie jest, a co rozumiemy lub chcemy rozumieć jako prawdę? Naszą prawdę. Gdzie leży prawdziwy świat, a co rozmywa się, reinterpretuje i zniekształca w tłumaczeniu?
Wreszcie o wyzwoleniu. O stanięciu w prawdzie, bez względu na konsekwencje. Lepiej spłonąć niż zblaknąć.
Reżyseruje Jan Klata.
Pan Tadeusz
Autor: Adam Mickiewicz
Reżyseria: Wojtek Klemm
Premiera: 10.10.2025
Spektakl
Teatr w Krakowie im. J. Słowackiego - Duża Scena
Najbliższe terminy
Każdy z nas zna pierwsze wersy inwokacji otwierającej Pana Tadeusza. Litwa jest ojczyzną Adama Mickiewicza, którą poeta stracił niczym zdrowie. Wspominając ową Litwę, pierwsze co przychodzi poecie do głowy, to przepiękne pola uprawne. Czy jednak zajmują go w ogóle historie ludzi, którzy te pola uprawiali? Pan Tadeusz już w tytule jest wyraźnie poświęcony historii szlachty; opowiada przecież historię ostatniego szlacheckiego zajazdu. Epopeja narodowa zdaje się w ogóle nie zauważać innego świata. Dla kogo jest więc pisana? Co my – współcześni – mamy właściwie wspólnego z historią wiecznie kłócących się szlachciców; historią, która kończy się kontraktowym ślubem czternastoletniej dziewczynki z tytułowym „Panem”? Czego dziś tak naprawdę ta historia uczy? I właściwie o czym jest? Mamy ją podziwiać czy nienawidzić?
Obsada:
- Agnieszka Judycka - Cappuccino
- Karolina Kamińska
- Marta Konarska
- Natalia Strzelecka
- Tomasz Augustynowicz
- Mateusz Bieryt
- Marcin Kalisz
- Marcin Sianko
- Wojciech Skibiński
- Adam Wietrzyński
- Tomasz Wysocki