EN
Na zdjęciu scenografka Magdalena Gut. Fotografia przedstawia głowę i ramiona kobiety. Tło jest białe. Twarz wypełnia większą część zdjęcia. Znajduje się w centralnej części. Kobieta patrzy prosto przed siebie. Ma na sobie czarny podkoszulek. Brunetka. Krótkie włosy ścięte na zapałkę. Grzywka opada na oczy. Siwieje. Brązowe oczy. Uśmiecha się delikatnie.

Magdalena Gut Scenograf

Urodzona w Polsce, mieszka w Austrii. Ukończyła studia scenograficzne na Akademii Sztuk pięknych we Wiedniu. Od 1998 roku pracuje jako scenograf w teatrach w Niemczech, Austrii, Szwajcarii i w Polsce.

Jak do tej pory współpracowała z teatrami dramatycznymi i operowymi: Bayerisches Staatsschauspiel (Monachium), Staatstheater Stuttgart, Deutschen Theater Berlin, Theater Neumarkt Zürich, Luzerner Theater, Schauspielhaus Bochum, Frankfurter Schauspielhaus, Hamburger Schauspielhaus und Schauspielhaus Hannover, Akademietheater Wien, Oper Dortmund, Staatsoper Wien, Staatsoper Berlin, i Festspielhaus Baden-Baden. A w Polsce w Teatrze Współczesnym w Szczecine i w Teatrze Nowym w Łodzi. Współpracowała z wieloma reżyserami, między innymi z Jürgenem Flimmem, Tiną Lanik, Davidem Hermannem, Johnem Fulljamesem i Dieterem Dornem. Tworzy scenografie do spektakli Wojtka Klemma od wielu lat w Polsce i w niemieckojęzycznych teatrach. Przez wiele lat pracowała na Akademii Sztuk pięknych we Wiedniu i w Linzu.


Więcej informacji o raz zdjęcia www.magdalenagut.com

Lalka

Autor: Bolesław Prus

Reżyseria: Wojtek Klemm

Premiera: 17.05.2019

Spektakl

Teatr w Krakowie im. J. Słowackiego - Duża Scena

Najbliższe terminy

styczeń
śr 15 18:00
styczeń
czw 16 18:00
styczeń
pt 17 11:00
Rezerwacja tel.
12 424 45 25 / 12 424 45 28 /wt.pt 10-16
3 h 40 min, 1 przerwa
> 15 EN UKR

Na wskroś współczesna – ale w pełni wierna autorowi – adaptacja prawdopodobnie najważniejszej polskiej powieści. 100% Prusa w Prusie. Drapieżna i bezwzględna walka o osiągnięcie swoich celów. Pozbawiona czystych intencji i wzniosłych ludzkich namiętności opowieść o świecie, którym nie rządzi już nawet pieniądz i miłość, a raczej władza i pożądanie. W którym podziały społeczne, ustalone latami hierarchie walą się, niekoniecznie budując cokolwiek nowego.