EN

Scena otwarta - Improwizacje. Improwizacja 2 "ERYNIE”

Otwieramy scenę. Na comiesięczne, wyjątkowe spotkania ze wspaniałymi artystami z całej Polski (i nie tylko...). Na nowe ścieżki myślowe, aktorskie, muzyczne i scenograficzne.

Otwieramy głowy. Na improwizacje. Na innych ludzi. Na to co nieznane, niewypróbowane. Na radość ze wspólnego bycia, rozmowy i odkrywania nowego. Na zdarzenie, które zdarzyć się może tylko ten jeden, jedyny raz.

SCENA OTWARTA to nowy, wspólny projekt Teatru Słowackiego, grupy Impro Krk i Agaty Dudy-Gracz. Na Scenie MOS. Co miesiąc nowa grupa artystów. Co miesiąc nowe inspiracje. Nowy świat. Nowe dźwięki. A wszystko inspirowane twórczością Stanisława Wyspiańskiego.

Erynie

na podstawie „Wyzwolenia” S. Wyspiańskiego


Improwizacja druga

Improwizują:
Mateusz Bieryt, Weronika Kowalska, Zuzanna Skolias, Monika Padewska

Muzyka na żywo:
Skrzypotrąby w składzie: Emose Uhunmwangho, Dariusz Wołczyk, Emilia Danilecka, Joanna Trzaska, Beata Wołczyk
oraz Ewa Głowacka-Fierek

Scenografia:
Anna Kocharyan

Mateusz Bieryt

fot. Jacek Poremba

Urodzony w 1993 roku. Absolwent PWST w Krakowie. Zadebiutował w 2016 roku w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu spektaklem Liżę twoje serce w reż. Agnieszki Glińskiej. Z reżyserką współpracował także przy spektaklu dyplomowym Między nami dobrze jest wg Doroty Masłowskiej oraz instalacji teatralnej Gdzie ty idziesz, dziewczynko? w Muzeum Powstania Warszawskiego.

W 2017 roku zagrał tytułowego Kaligulę w sztuce Cesarz Kaligula w reż. Ingmara Villqista w Teatrze Bagatela w Krakowie.

Współpracę z Teatrem Słowackiego rozpoczął w 2017 roku potrójną rolą - Tadeusza Boya Żeleńskiego, Władysława Chomińskiego i Zbyszka Dulskiego - w spektaklu Z biegiem lat, z biegiem dni [gdzie jest Pepi] w reż. Agnieszki Glińskiej do którego skomponował również muzykę. Gra tutaj także w Zemście Aleksandra Fredry w reż. Anny Augustynowicz.

Aktor występuje w polskich filmach fabularnych: Planecie singli w reż. Mitji Okorna (2016), a także w Powidokach w reż. Andrzeja Wajdy (2017).

Za rolę Mężczyzny w Między nami dobrze jest został wyróżniony na 34. Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi. Otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia artystyczne. Zdobył kilkanaście nagród na ogólnopolskich festiwalach piosenki m.in Pamiętajmy o Osieckiej, Studencki Festiwal Piosenki, Międzynarodowy Old Jazz Meeting Złota Tarka.

Weronika Kowalska

Aktorka, kompozytorka, songwriterka. Założycielka zespołów „Werusha” oraz „Dziewczyny i Chłopaki. Ale Bez Chłopaków”.
Skrzypaczka i wokalistka.
W kwietniu bieżącego roku wydaje swój pierwszy autorski album długogrający „SAMA W DOMU JĘCZĘ”
Na codzień pracuje w Teatrze Ludowym, Teatrze Stu oraz jako pedagog Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie.

Zuzanna Skolias

Fot. Paulina Pajka

Aktorka, wokalistka, autorka muzyki teatralnej. Urodzona w 1985 roku. Absolwentka krakowskiej AST (2008). Jako aktorka współpracuje m.in. z Teatrem Łaźnia Nowa w Krakowie, Narodowym Starym Teatrem w Krakowie, Teatrem STU w Krakowie, Teatrem im. S. Żeromskiego w Kielcach. Jest współtwórczynią muzyki m.in. do „Znachora” w reż. Jakuba Roszkowskiego, spektakli na podstawie sztuk Mateusza Pakuły (w reżyserii Evy Rysovej: „Na końcu łańcucha”, „Twardy gnat, martwy świat”, „Wieloryb The Globe”; w reżyserii Mateusza Pakuły: „Pluton p-brane”, „Chaos pierwszego poziomu”, "Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję"). Często odpowiada za przygotowanie wokalne i muzyczne aktorów podczas prób do spektakli (m.in. „Dwanaście stacji” w reż. Evy Rysovej, „Balladyna” w reż. Krzysztofa Pluskoty, „Znachor” w reż. Jakuba Roszkowskiego). Jako wokalistka i autorka muzyki współtworzyła zespoły Time For Funk i Lord Bemol. Od 2016 roku współtworzy grupę teatru improwizowanego Impro KRK, z którą regularnie występuje na deskach Teatru w Krakowie im. J. Słowackiego.

Monika Padewska

urodzona w 2001 r., studentka III roku AST w Krakowie na specjalności wokalno-aktorskiej. 
Pochodzi z Wrocławia, gdzie stawiała swoje pierwsze sceniczne kroki biorąc udział w licznych wokalno-aktorskich warsztatach, m. in. z Krystyną Prońko i Januszem Radkiem. 
Ostatnio zadebiutowała na scenie krakowskiego Teatru STU w spektaklu "Przybory Wasowskiego. Dom Wyobraźni"  w reż. Łukasza Fijała. 
Zobaczyć ją można również czasem na srebrnym ekranie. ("Papiery na Szczęście"). 
Jej pasją jest odkrywanie nowych dla jej mózgu rejonów, dlatego w wolnym czasie uczy się stepować, tańczyć lindy hop i uczyć się na własną rękę podstawowych zwrotów w różnych językach. Uwielbia improwizować w kuchni.

Skrzypotrąby

Ewa Głowacka-Fierek

źródło: https://grotowski-institute.pl/prowadzacy/ewa-glowacka-fierek/

Absolwentka Technikum Budowy Fortepianów w Kaliszu, Akademii Muzycznej w Poznaniu oraz Wydziału Studiów Edukacyjnych – Logopedii na UAM w Poznaniu. Swoją wiedzę dotyczącą emisji głosu rozwijała na licznych warsztatach m.in.: u Zygmunta Molika, Olgi Szwajgier, Kristin Linklater. Ukończyła kurs nauczycielski motody Speech Level Singing. Jako wokalistka brała udział w spektaklu muzycznym Phantom Of The Opera prezentowanym w wielu krajach Europy, a także w spektaklach w Teatrze Nowym w Poznaniu. W latach dziewięćdziesiątych współpracowała z czołowymi poznańskimi muzykami jazzowymi. Była laureatką FAMY ’97. Tuż po studiach była pedagogiem wokalnym chórów poznańskich, prowadziła wokalnie młodzież w CK Zamek w Poznaniu oraz w poznańskiej Akademii Sztuk Wizualnych. Trenerka wokalna w Teatrze Nowym w Poznaniu, a także w teatrach Rampa i Polonia w Warszawie. Od lat pasjonuje się pieśnią wewnętrzną, współtworzy grupę śpiewu intuitywnego EKU. W zespole Co Sie Dżess śpiewała polskie standardy ludowe ze zbioru Oskara Kolberga. Współpracowała wokalnie z Kwartetem smyczkowym Capitol, gdzie prowadziła głosem partie instrumentalne muzyki barokowej. Obecnie jest wykładowcą impostacji głosu w PWST we Wrocławiu na Wydziale aktorskim. Prowadzi warsztaty w Teatrze Capitol i Studium Musicalowym Capitol we Wrocławiu. Wspiera wokalnie aktorów teatrów: Pieśń Kozła oraz Arka.

Stała współpraca grupa Impro.KRK