EN

Tak zwana ludzkość w obłędzie

Zobacz wszystkich

Najbliższe terminy

listopad
pt 08 19:00
Sprzedaż wkrótce
listopad
sob 09 19:00
Sprzedaż wkrótce

"Tak zwana ludzkość w obłędzie" - stworzenie dramatu z wykorzystaniem AI oraz wystawienie widowiska teatralnego nawiązującego do zaginionego dzieła Stanisława Ignacego Witkiewicza.

Dzięki realizacji projektu możliwe będzie stworzenie dramatu nawiązującego do zaginionego dzieła Stanisława Ignacego Witkiewicza pt. "Tak zwana ludzkość w obłędzie" oraz wystawienie widowiska teatralnego według powstałego tekstu. W ramach tego Przedsięwzięcia sztuczna inteligencja (AI) zostanie wykorzystana do uzupełnienia brakującej treści dramatu, którego jedynie fragmenty przetrwały do naszych czasów. Projekt umożliwi stworzenie eksperymentalnej formy teatralnej, która połączy technologię wirtualnej rzeczywistości (VR) z tradycyjnym teatrem. Ponadto całość działalności twórczej Witkacego posłuży jako materiał dla procesu nauczania maszynowego AI do kreacji wirtualnego świata, scenografii, rekwizytów, awatarów postaci.

"Tak zwana ludzkość w obłędzie" to enigmatyczny i niedokończony dramat Stanisława Ignacego Witkiewicza. W ostatnich latach podjęto wysiłki, by zrekonstruować zaginioną sztukę poprzez twórcze interpretacje, włączając elementy z innych dzieł Witkacego i jego nadrzędnych tematów filozoficznych. Niniejsze Przedsięwzięcie zakłada, aby sztuczna inteligencja dokończyła zaginiony dramat, co jest nie tylko hołdem dla spuścizny Witkacego, ale także innowacyjnym połączeniem technologii i sztuki. Projekt ten ma na celu zbadanie nowych wymiarów opowiadania historii poprzez połączenie treści generowanych przez sztuczną inteligencję z technologią VR, uhonorowanie awangardowego ducha Witkacego i jego wkładu w polskie dziedzictwo i kulturę.

Sieć VR stworzona w ramach tego projektu ma potencjał do transformacji sposobu, w jaki teatr jest doświadczany oraz do rozszerzenia globalnego wpływu teatru. W ramach stworzonej w ramach Projektu sieci osoby artystyczne i zespoły teatralne z różnych regionów świata będą współpracować, spotykając się wirtualnie w środowisku VR (do projektu zaproszone zostaną: Regional Academic Theater in Ivano-Frankivsk oraz CyberRäuber z Niemiec).

Projekt stanowić będzie pionierskie przedsięwzięcie, które wyznaczy nowe standardy tego, co teatr może osiągnąć w erze cyfrowej. Poprzez ten projekt twórcy widowiska aspirują do stworzenia dziedzictwa kreatywności, współpracy i połączenia, które zainspiruje przyszłe pokolenia artystów i widzów.

Czytaj wszystko

Dofinansowano ze środków KPO