EN

Scena otwarta - Improwizacje. Improwizacja 4
"Międzynarodowa konferencja naukowa poświęcona wpływowi Stanisława Wyspiańskiego na środowiska polonijne w Mandżurii oraz szerokie zastosowanie tego i owego"

Otwieramy scenę. Na comiesięczne, wyjątkowe spotkania ze wspaniałymi artystami z całej Polski (i nie tylko...). Na nowe ścieżki myślowe, aktorskie, muzyczne i scenograficzne.

Otwieramy głowy. Na improwizacje. Na innych ludzi. Na to co nieznane, niewypróbowane. Na radość ze wspólnego bycia, rozmowy i odkrywania nowego. Na zdarzenie, które zdarzyć się może tylko ten jeden, jedyny raz.

SCENA OTWARTA to nowy, wspólny projekt Teatru Słowackiego, grupy Impro Krk i Agaty Dudy-Gracz. Na Scenie MOS. Co miesiąc nowa grupa artystów. Co miesiąc nowe inspiracje. Nowy świat. Nowe dźwięki. A wszystko inspirowane twórczością Stanisława Wyspiańskiego.

Improwizacja 4

"Międzynarodowa konferencja naukowa poświęcona wpływowi Stanisława Wyspiańskiego na środowiska polonijne w Mandżurii oraz szerokie zastosowanie tego i owego"

Improwizują:
Rafał Dziwisz
Renata Idzelytė
Samanta Pinaitytė
Wanda Skorny-Roszkowska
Karolis Maiskis
Maciej Kokot
Liudas Vyšniauskas
Tomasz Wysocki

Muzyka na żywo:
Hubert Zemler

Scenografia:
Radosława Niezgoda

Rafał Dziwisz

Urodzony w 1964 roku. Ukończył PWST w Krakowie. W latach 1988-2000 występował na deskach Teatru Ludowego w Krakowie, a od 2000 roku jest aktorem Teatru im. Juliusza Słowackiego.

Grał tutaj m.in. w: Chorym z urojenia Molièra w reż. Giovanniego Pampiglione'a (2002), Kaliguli Alberta Camusa (2003) i Galgenbergu wg. Michel’a de Ghelderode’a (2007) w reż. Agaty Dudy-Gracz, Weselu Stanisława Wyspiańskiego w reż. Bodolaya (2007), O rozkoszy Macieja Wojtyszki w reż. autora (2010), Peer Gyncie Henrika Ibsena w reż. Rafała Sabary (2012), Solaris Stanisława Lema w reż. Wojciecha Kościelniaka (2016).

Występuje gościnnie w Teatrze Capitol we Wrocławiu oraz w krakowskim Teatrze STU.

Jest autorem tekstów piosenek do musicali w reż. Wojciecha Kościelniaka zrealizowanych w Teatrze Słowackiego (Ziemia Obiecana wg W. S. Reymonta i Bracia Dalcz i S-ka wg T. Dołęgi-Mostowicza), w Teatrze Muzycznym w Gdyni (Lalka wg B. Prusa, Chłopi wg W. S. Reymonta, Zły wg L. Tyrmanda, Wiedźmin wg Andrzeja Sapkowskiego), w Teatrze Capitol we Wrocławiu (Idiota wg F. Dostojewskiego, Frankenstein wg M. Shelley i Mistrz i Małgorzata wg M. Bułhakowa), a także w kilku innych teatrach.

Ma na swoim koncie role w licznych produkcjach filmowych, m.in. w: Zakochanym aniele w reż. Artura Więcka (2005), w Czerwonym Pająku w reż. Marcina Koszałki (2015), a także w popularnych polskich serialach.

Grał także w Teatrze Telewizji, m.in. w: Iwonie, księżniczce Burgunda Witolda Gombrowicza w reż. Jerzego Stuhra (1992) i Wielebnych Sławomira Mrożka w reż. Kazimierza Kutza (2001).

Napisał tłumaczenia tekstów piosenek do spektakli w reżyserii Konrada Imieli w Teatrze Capitol we Wrocławiu i w reżyserii Janusza Szydłowskiego w Teatrze Bagatela w Krakowie oraz Operze Krakowskiej.

Jest pedagogiem w krakowskiej AST.

W 1992 roku otrzymał III nagrodę na XIII Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, w 2010 roku w Zabrzu na X Ogólnopolskim Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” otrzymał wyróżnienie specjalne za godne zauważenia partnerstwo w grze aktorskiej w spektaklu Bóg mordu w Teatrze Słowackiego w Krakowie.

W 2017 roku otrzymał Nagrodę Województwa Małopolskiego Ars Quaerendi za wybitne działania na rzecz rozwoju i promocji kultury w kategorii “Mistrz” oraz za zrealizowany w krakowskiej AST spektakl dyplomowy Kochanie zabiłam nasze koty wg prozy Doroty Masłowskiej (adaptacja i reżyseria).

Samanta Pinaitytė

Now my main place of work is Klaipėda Drama Theater, I have been working there for three years, during which I had to work with famous foreign directors (A. Duda - Gracz, K. Dworakowski, M. Borczuch, D. Krymov, A. Serra, etc. ). I also create and perform roles in other theaters (including dance theaters) and cinema. Since 2017 I actively work in Klaipėda's independent theater "Taško" theater, we created many musical performances and shows that required not only musical education, but also learning to play new instruments (guitar, keyboards, percussion, body percussion). In 2020, I finished drama directing studies and obtained a master's degree. Since 2019, I have been working as a director in a children's and youth theater studio.

During my career, I have created about 40 roles not only in drama scenes, but also in dance and musical performances, so I have accumulated a considerable amount of experience in the fields of music, vocals, dance and choreography. I also participated in various workshops in Italy, Denmark, France and Lithuania.

Wanda Skorny-Roszkowska

urodzona w  1981 r., w Krakowie. W 2008 r. ukończyła PWST w Krakowie na Wydziale Aktorskim, specjalizacja wokalno-estradowa (przedstawienia dyplomowe: „Elektra – twarze” reż.  Krzysztof Globisz oraz „Sen nocy letniej” reż. Wojciech Kościelniak).
 
W latach 2008-2014 aktorka Teatru Wybrzeże w Gdańsku, gdzie współpracowała z takimi reżyserami jak: Kuba Kowalski, Wiktor Rubin, Jakub Roszkowski, Adam Nalepa czy Szymon Kaczmarek. 

Poza Teatrem Wybrzeże występowała w Operze Krakowskiej, Teatrze Zależnym, Teatrze Łaźnia Nowa czy Teatrze Żydowskim w Krakowie. Ma na swoim koncie doświadczenia filmowe, telewizyjne oraz dubbingowe. Od 2016 również aktywna improwizatorka, członkini grupy Impro KRK. Absolwentka podyplomowych studiów z Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej. Prowadzi warsztaty improwizacji. Mama dwóch Synów.

Maciej Kokot

ur. w 2000 roku student III roku AST w Krakowie na specjalności wokalno-aktorskiej. Pochodzi z Dąbrowy Górniczej, gdzie rozpoczął swoją przygodę z teatrem. Pasjonat beatboxu (wokalnej perkusji), języków romańskich, mówienia "dzień dobry". We wszystkich trzech wyżej wymienionych dziedzinach jest zimnym profesjonalistą. Gdyby miał powiedzieć co ceni w życiu najbardziej, powiedziałby, że ludzi.

Tomasz Wysocki

Urodzony w 1968 roku. Absolwent PWST w Krakowie.

W latach 1991-1995 występował w Teatrze im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w Zakopanem, a w latach 1996- 2003 w Teatrze Ludowym w Krakowie.

Od 2003 roku aktor Teatru im. Juliusza Słowackiego. Grał tutaj w: Chorym z urojenia Molièra w reż. Giovanniego Pampiglione’a (2002), Kaliguli Alberta Camusa w reż. Agaty Dudy-Gracz (2003), Czarodziejskiej górze Tomasza Manna w reż. Barbary Sass (2004), Weselu Stanisława Wyspiańskiego w reż. Bodolaya (2007), Draculi Brama Stokera w reż. Artura Tyszkiewicza (2008), Beatrix Cenci Juliusza Słowackiego w reż. Macieja Sobocińskiego (2009), O rozkoszy Macieja Wojtyszki (2010), Tragedii Makbeta Williama Szekspira w reż. Redbada Klijnstry (2010), Ziemi obiecanej Władysława Reymonta w reż. Wojciecha Kościelniaka (2011), Solaris Stanisława Lema w reż. Wojciecha Kościelniaka (2016).

Aktor zajmuje się również reżyserią, przygotował m.in.: Krawca Sławomira Mrożka, Iuvenilium Permanens wg Stanisława Ignacego Witkiewicza i Wertera w Nowym Jorku Tima Staffela.

Gościnnie gra w Teatrze Capitol we Wrocławiu.

Hubert Zemler

fot. Michał Małota

Perkusista, kompozytor i improwizator swobodnie przemieszczający się pomiędzy muzycznymi kategoriami. Ceniony interpretator muzyki nowej, perkusista jazzowy, autor albumów solowych z pogranicza awangardy, elektroniki i muzyki etnicznej oraz twórca ścieżek dźwiękowych do filmów i animacji.

https://hubertzemler.com/
http://hubert-zemler.bandcamp.com/
https://soundcloud.com/hubert-zemler

Stała współpraca grupa Impro.KRK

"1989" w Gdańsku "1989" w Poznaniu "1989" w Toruniu "1989" w Warszawie "Debil" w Grudziądzu "Debil" w Lublinie "Romeo i Julia" w Gdańsku "Spóźnione odwiedziny" w Tychach "SZYMBORSKA. KROPKI, PRZECINKI, PAPIEROSY" w Lublinie "Znachor" w Jeleniej Górze "Znachor" w Opolu 1989 Act of Killing Act of Killing Agamemnon Berek, czyli upiór w moherze Bóg, ja i pieniądze Botticelli Chory z urojenia Debil Dobrze się kłamie Dwoje na huśtawce Dziady Dziady Goło i wesoło Hamlet IMPRO KRK IMPRO KRK Kobieta i życie Kobieta i życie Kto się boi Virginii Woolf? Kwiat paproci Lalka Lepper. Będziemy wisieć albo siedzieć Ludzie inteligentni Mężczyźni są z Marsa, kobiety z Wenus My Baby, czyli rodzinny biznes Nerwica Natręctw Niespodziewany powrót Noc Teatrów - Pani Bovary. Możliwa historia Noc Teatrów - Smok! Nowy Jork. Prohibicja O dwóch doktorach i jednej pacjentce O mało co... Opowieść wigilijna Pani Bovary. Możliwa historia Pani Pylińska i sekret Chopina Państwo / Der Staat POMOC DOMOWA Porwanie - Nowa komedia Artura Barcisia Prawda Proszę Państwa, Wyspiański umiera Rabacja Romeo i Julia Seks dla opornych Simona K. Wołająca na puszczy Siostrzeństwo / Sisterhood Ślub doskonały: I że Cię nie opuszczę aż do śmiechu Słoneczni chłopcy Smok! Smok! - spektakl na dziedzińcu Zamku Królewskiego na Wawelu SPA, czyli Salon Ponętnych Alternatyw Spóźnione odwiedziny Sylwester w Krakowie: Ludzie inteligentni Szczeliny istnienia SZYMBORSKA. KROPKI, PRZECINKI, PAPIEROSY SZYMBORSKA. KROPKI, PRZECINKI, PAPIEROSY Testosteron Turnus mija, a ja niczyja Tydzień, nie dłużej TYSIĄC NOCY I JEDNA. Szeherezada 1979 Wesele Wieczorek pożegnalny Wielki Gatsby Wstyd – komedia „Teściowie” w wersji teatralnej Wydarzenie zewnętrzne "BARABUUM" Wydarzenie zewnętrzne "Inteligenci" Wydarzenie zewnętrzne "Między łóżkami" Wydarzenie zewnętrzne "Prywatna klinika" Wydarzenie zewnętrzne "Scenariusz dla trzech aktorów" Wydarzenie zewnętrzne "Wąsik - Jak się (nie) golić przed wizytą teścia" Zamknięci w Teatrze Zimowla Znachor Znachor żONa