EN

Tajne myśli inspicjenta
Audiospacer po Scenie MOS z inspicjentami

Data → 6 i 7 października, godz. 19:00
Czas trwania → 1h
Bilety → 20 zł normalny, 15 zł ulgowy dla szkół i studentów; 5 zł dla grup szkolnych (które wcześniej wykupiły bilety grupowe na spektakl). Sprzedaż biletów tylko online.

Inspicjenci:
Katarzyna Gaweł, Narodowy Stary Teatr im. H. Modrzejewskiej w Krakowie
Barłomiej Oskarbski, Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie
Marcin Stalmach, Teatr Łaźnia Nowa

Kim są ludzie niewidoczni w teatrze?
Gdy kończy się przedstawienie, oklaskujemy grających na scenie aktorów, tymczasem ten wieczór zawdzięczamy całej – czasami bardzo dużej – grupie pracowników. Jednym z nich jest inspicjent. To osoba, która przejmuje od reżysera spektakl po premierze i realizuje go w kolejne repertuarowe wieczory.

Francuzi nazywają ich régisseur, a Włosi direttore dello specttacolo. Ale co tak naprawdę o nich wiemy, co wiemy o ich pracy? Czy to na poziomie technicznym jej wykonywania, czy na poziomie emocjonalnym? Z czym się mierzą, co oznacza, że są niewidzialni i że pracują w pojedynkę, jak się z tym czują?

Teatr od kulis zapośredniczony przez doświadczenie zawodowe inspicjentów.

Spacer odbywa się w trzech grupach. Każdy wybiera ścieżkę dźwiękową nagraną przez jednego z trzech inspicjentów i postępuje zgodnie z instrukcjami, które słyszy przez słuchawki. Po audiospacerze uczestnicy będą mogli zostawić wpis w księdze pamiątkowej, podzielić się tym, czego się dowiedzieli i przekazać swoje wrażenia bohaterom ścieżek audio.

W wersji dla szkół średnich tuż po audiospacerze spotkanie z wybranym pracownikiem kulis: garderobianą, rekwizytorem, montażystą, oświetleniowcem, dźwiękowcem lub inspicjentem.

WAŻNE: Bardzo prosimy o zabranie swojego smartfona i słuchawek do niego, będą niezbędne w czasie zwiedzania. Do odtwarzania nagrań potrzebna będzie również aplikacja Spotify w wersji podstawowej, bezpłatnej.

Reżyseria i realizacja: Marta Pawlik
Współpraca dramaturgiczna: Natalia Brajner
Autorskie nagranie audio: Nihil z zespołu Furia

Wykorzystano fragment piosenki z przedstawienia „Balladyna” w reżyserii Pawła Świątka, Teatr w Krakowie im. J. Słowackiego.



Czytaj wszystko