Kroki 2018 / Tabula
Compagnie Linga (Szwajcaria)
- Scena MOS
- Premiera: 13.04.2015
VI Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego KROKI 2018 pod hasłem "Dialogujący" otworzy spektakl "Tabula" w wykonaniu stowarzyszenia Compagnie Linga ze Szwajcarii. Autorami koncepcji i choreografii są Katarzyna Gdaniec i Marco Cantalupo.
- Data → 11 maja (piątek), 12 maja (sobota)
- Godz. → 19.00
- Miejsce → Scena MOS / Małopolski Ogród Sztuki, ul. Rajska 12
- Bilety → normalny 50 zł / ulgowy 35 zł
Po spektaklu 11 maja zapraszamy na spotkanie z artystami w Sali Ingardena.
Ideas relate to things as constellations to stars. (Pomysły mają się tak do rzeczy jak konstelacje do gwiazd)
Walter Benjamin
W TABULA zasady gry są stale zmieniane przez imponujące i efektowne ruchy scenografii. Przestrzeń jest kluczowa. Przestrzeń, która jest dzielona, zdobywana i utwierdzana przez ośmioro tancerzy, którzy sięgają po bardzo delikatne, kontrastowe i mocne interpretacje. Nieskończenie elastyczny, układ przestrzeni nie jest już dłużej sztywnym, otoczeniem ale żyjącą, zmienną substancją, przemieniającą się w tysiące placów zabaw, gdzie są podejmowane najbardziej nieprawdopodobne sojusze i wrogie działania.
Koncept i choreografia: Katarzyna Gdaniec and Marco Cantalupo
We współpracy z tancerzami: Pascal Bayart, Marti Güell Vallbona, Ai Koyama, Dorota Łęcka, Raquel Miro, Marie Urvoy, Jean-Yves Phuong, Michalis Theophanous
Światła: German Schwab
Muzyka: Hildur Gudnadottir, Svarte Greiner, Raime, Koen Holtkamp
Dźwięk: Marco Cantalupo, François Planson
Scenografia: Gilbert Maire, Romaine Fauchère
Wykonanie scenografii: atelier Arrière-Scènes
Kostiumy: Katarzyna Gdaniec
Koprodukcja: Compagnie Linga, L’Octogone Théâtre de Pully
Premiera: L’Octogone Théâtre de Pully, February 13th and 14th 2015
Katarzyna Gdaniec - urodzona w Gdańsku tancerka I choreografka. Od ósmego roku życia trenowała gimnastykę artystyczną i wygrała w tej dyscyplinie Europejskie Mistrzostwa Juniorów. Studiowała w Akademii Waganowej w Petersburgui Szkole baletowej w Gdańsku. W 1985 dołączyła do Baletu XX Wieku Maurice’a Bejarta gdzie tańczyła jako solistka do 1992, w którym wraz z Marco Cantalupo założyła Zespół Linga, dla którego współtworzyła ponad 40 choreografii.
Marco Cantalupo - urodzony w Genui studiował w Mediolanie w Szkole Baletowej Teatru La Scala a potem w Szkole Baletowej Opery w Hamburgu. W Stanach Zjednoczonych zgłębiał technikę Limona. Tańczył w Operze w Hamburgu a jako solista z Staatstheather Gelsenkirchen, Narodowym Baletem Portugalii, Niemiecką Berlińską Operą, Stadttheater Bern i Béjart Ballet Lausanne. Zanim wraz z Katarzyną Daniec założył zespół tworzył choreografie dla wielu niezależnych produkcji we Włoszech.
Compagnie Linga otrzymała wsparcie Ville de Pully, Ville de Lausanne, Canton de Vaud, Corodis oraz Pro Helvetia – Swiss Arts Council. Katarzyna Gdaniec I Marco Cantalupo są artystami na stałe współpracującymi z Octogone, Théâtre de Pully/ Compagnie Linga receives the support of Ville de Pully, Ville de Lausanne, Canton de Vaud, Corodis and Pro Helvetia – Swiss Arts Council. Katarzyna Gdaniec and Marco Cantalupo are associates artists of the Octogone, Théâtre de Pully.
Przy wsparciu: Loterie Romande, Fondation de Famille Sandoz, Ernst Göhner Stiftung, la Fondation Suisse des artistes interprètes (SIS), Société Suisse des Auteurs (SSA), de Fondation Stanley Thomas Johnson, Fonds pour l'équipement touristique de la région lausannoise (FERL) i Casino Barrière de Montreux./With the support of Loterie Romande, Fondation de Famille Sandoz, Ernst Göhner Stiftung, la Fondation Suisse des artistes interprètes (SIS), Société Suisse des Auteurs (SSA), de Fondation Stanley Thomas Johnson, Fonds pour l'équipement touristique de la région lausannoise (FERL) and Casino Barrière de Montreux.
VI Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego KROKI 2018
Tegoroczna edycja festiwalu KROKI odbywa się od 11 do 20 maja pod hasłem "Dialogujący". Po zeszłorocznej edycji, koncentrującej się na konflikcie, tyleż intymnym, co politycznym, tym razem stawiamy na dialog – dialog między osobami, między społecznościami, między tradycjami. Poprzednio postulowaliśmy jasną polaryzację stanowisk, teraz zapraszamy do otwarcia się na innych, na odmienność, zachęcamy do uwolnienia dobrej woli i pozytywnej energii.
Fragmenty spektaklu "Tabula"