EN
image/svg+xml
Ujednoznacznienie, tańczy Ewelina Drzał-Fiałkiewicz, fot. Maciej Rukasz
Annamaria Ajmone © Andrea Macchia

Kroki 2018 / Triple bill

    90 min.

    W ramach VI Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego 18 i 19 maja zapraszamy cykl triple bill - spektakle taneczne składające się z trzech pokazów każdy. Po każdym spektaklu odbędzie się rozmowa z artystami.

    • Data → 18 maja (piątek)
    • Godz. → 18.00
    • Miejsce  →  Scena Miniatura, pl. św. Ducha 2

    BILETY:

    • 3 wydarzenia - normalny 30 zł / ulgowy  25 zł
    • pojedynczy  - 15 zł

    Indian Summer (Babie lato) - Adi Weinberg- Prejna, 15' (Izrael)

    "Babie lato" to opowieść o przenikaniu się dwóch światów. Razem z tancerką udajemy się w podróż podążając za głosem jej niewidomej babci Chai. Imię to posiada w języku hebrajskim kilka znaczeń. Dwa z nich to „żywa” i „żyła”. Tę dwoistość odnajdziemy także w jej osobistej historii. Chaja żyje dziś w Izraelu, ale jej wspomnienia dotyczą dzieciństwa, które spędziła w przedwojennym polskim miasteczku. Te dwa światy, mimo, iż jeden z nich obecny już tylko w pamięci, spotykają się na scenie. 

    W ciemności, w ślad za głosem babci, artystka stara się uchwycić i zachować jej wizje, wrażenia z przeszłości, charakter i naturę, wplatając w nie swe własne przeżycia i wątki związane z przeprowadzką do Polski.

    Krok po kroku jej ciało staje się pośrednikiem oraz narzędziem dla głosów przeszłości i przemieszcza się pomiędzy tym, co minione a dzisiejsze. Stopniowo stajemy się świadkami wędrówki dusz niczym w opowieściach żydowskiego folkloru. Poprzez dźwięk i ruch, artystka próbuje przywrócić do życia osoby, miejsca, tradycje i nieistniejący już świat…

    Choreografia i wykonanie: Adi Weinberg-Prejna
    Dźwięk i muzyka oryginalna
    : Daniel Sapir
    Muzyka
    : Deru, SeeFeel, Adam Aston
    Głos: Chaya Thorn
    Kostiumy: Julia Kornacka
    Światło: Filip Marszałek
    Asystent artystki: Karol Prejna
    Laser-Sound devise used during the choreographic process of creation: Michał Silski, Włodzimierz Jan Zakrzewski
    Special thanks: Lubelski Dance Theater, Warsaw Dance Department, Sharon Zukerman-Weizer, Shiri Teicher-Sabach, Rosalind Noctor and Chaya Thorn.
    Supported by Mifal HaPais Council for the Culture and Arts in Israel and KRoki festival.

    Adi Weinberg-Prejna  pracowała jako tancerka i improwizatorka w wielu projektach w Izraelu, występowała na festiwalach na całym świecie. Wśród choreografów, z którymi współpracowała są: Nadar Rossano, Efrat Rubin, Noa Zuk, Aviv Eveguy, Deganit Shemi, Yuval Goldstein, Shimrit Golan, Sharon Vaisvaser, Michael Miller, Fresco Dance Company i Izraelska Opera. Przez pewien czas była tancerką w Vertigo Dance Company, po odbyciu służby wojskowej pobierała nauki w The Haifa Program for Professional Dancers. W 2013 duetem z Nadar Rosano OffLine zdobyła III nagrodę konkursu „NO BALLET” w Niemczech. Kontynuując współpracę z Rosano wzięła udział w najnowszym spektaklu Asphalt. Jej solowa choreografia "Living Leaving" powstała podczas programu rezydencyjnego projektu Maat i miała swoją premierę na festiwalu Maat w Lublinie. Od tego czasu pokazuje swoje dzieło na różnych festiwalach. Ponadto jest terapeutką Shiatsu, masażystką Ayurverda-Seed, nauczycielką pilates, uprawia jogę, była także tancerką salsy i tłumaczką, jest certyfikowanym nauczycielem Gagi.



    Ujednoznacznienie - Ewelina Drzał-Fiałkiewicz, 10’ (Polska )

    "Ujednoznacznienie rozgrywa się w przestrzeni, gdzie sacrum styka się z profanum. Bazuje na symbolach, definicjach, znaczeniach, które są jasne i czytelne dla większości. Ale czy na pewno? Jak często posługując się symbolami orientujesz się, że Twój rozmówca interpretuje je w inny sposób?

    (...) Miniatura opiera się na efektownym pomyśle: tancerka kilkukrotnie wykonuje dość długą sekwencje, zbudowaną z prostych gestów, w niejednoznaczny sposób symbolicznych, jak np. kręcenie korbką, wskazanie na serce, rozsypywanie czegoś dłońmi. Ciąg ruchowy za każdym razem realizowany jest przy innej muzyce, w innym świetle i z użyciem odmiennych jakości ruchu, co kreuje silnie zróżnicowane obrazy. Co jakiś czas pojawiają się nowe znaki, nadal jednak trudno jest rozszyfrować przedstawianą historię ze stuprocentową pewnością. (...) Etiuda ukazuje trudności sytuacji komunikacyjnej: nigdy nie ma się pewności, co ktoś ma na myśli, używając pewnych słów, nie da się również w pełni zweryfikować, czy rozumie się jego intencje.
    Hanna Raszewska-Kursa /  taniecPOLSKA.pl 

    Koncepcja i choreografia: Ewelina Drzał-Fiałkiewicz
    Taniec: Ewelina Drzał-Fiałkiewicz
    Muzyka: Muslimgauze

    Ewelina Drzał jest lekarzem, który kocha koty i tańczyć. Od dziecka uczyła się tańca klasycznego, nowoczesnego, współczesnego i improwizacji. W listopadzie 2006 roku ukończyła instruktorski kurs kwalifikacyjny z dziedziny tańca współczesnego, a w marcu 2015 roku Kurs Choreografii Scenicznej. Od stycznia 2006 roku jest członkiem Grupy Tańca Współczesnego Politechniki Lubelskiej. Od 2011 roku współpracuje z Teatrem im. H. Ch. Andersena w Lublinie, a od 2015 roku występuje z Lubelskim Teatrem Tańca. Poza tym podejmuje niezależną działalność choreograficzną. Tańczyła w projektach m.in. u Willi Dorner, Sosana Marcelino, Joahannes Wieland, Jacek Łumiński, Witold Jurewicz. Regularnie i warsztatowo prowadzi zajęcia z tańca współczesnego i z dziedziny teatru tańca z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi.


    Trigger - Annamaria Ajmone, 18’ (Włochy) - Miniatura- sala prób

    "Trigger" to system ruchomy, który organizuje się różnie w zależności od miejsca, w którym jest goszczony. System przekształca geometrię przestrzeni i odwrotnie, sama przestrzeń przekształca działanie performera.

    "Trigger" to osobista eksploracja, która przez ograniczony czas zmierza do przekształcenia przestrzeni w "miejsce". Staje się to schronieniem, przejściem i gniazdem ciała, które w stanie ciągłego słuchania wzmacnia przestrzenie wewnętrzne i zewnętrzne względem siebie.

    Napisane i wykonane przez: Annamaria Ajmone
    Muzyka: Palm Wine
    Produkcja: CAB 008
    Przy wsparciu: Regione Toscana and MiBACT
    Koprodukcja: Cango/ Umano – Cantieri internazionali sui linguaggi del corpo e della danza (International Sites for Dance the Languages of the body)
    We współpracy z: Teatro della Toscana

    Annamaria Ajmone jest tancerką i choreografem. Absolwentka włoskiej literatury, studiowała taniec w Civica Scuola di Teatro Paolo Grassi w Mediolanie. Jej prace prezentowane są na festiwalach tańca i teatru, w muzeach, galeriach i przestrzeniach, które oryginalnie nie były pomyślane jako przestrzenie do występowania we Włoszech, Europie i Stanach Zjednoczonych. Wygrała nagrodę "Best young Italian Performer 2015". Jest jedną z organizatorek Nobody's Business z Włoch.


    VI Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego KROKI 2018

    Tegoroczna edycja festiwalu KROKI odbywa się od 11 do 20 maja pod hasłem "Dialogujący". Po zeszłorocznej edycji, koncentrującej się na konflikcie, tyleż intymnym, co politycznym, tym razem stawiamy na dialog – dialog między osobami, między społecznościami, między tradycjami. Poprzednio postulowaliśmy jasną polaryzację stanowisk, teraz zapraszamy do otwarcia się na innych, na odmienność, zachęcamy do uwolnienia dobrej woli i pozytywnej energii.

    Więcej o Festiwalu KROKI 2018

    Program Festiwalu (PDF)

     

    Czytaj wszystko

    Projekt jest finansowany ze środków MKiDN