Kroki 2018 / Triple bill
- Teatr w Krakowie im. J. Słowackiego - Dom Machin
W ramach VI Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego 18 i 19 maja zapraszamy cykl triple bill - spektakle taneczne składające się z trzech pokazów każdy. Po każdym spektaklu odbędzie się rozmowa z artystami.
- Data → 19 maja (sobota)
- Godz. → 18:00
- Miejsce → Scena Miniatura, pl. św. Ducha 2
BILETY:
- 3 wydarzenia - normalny 30 zł / ulgowy 25 zł
- pojedynczy - 15 zł
Tiny - Annamaria Ajmone, 35’ (Włochy)
Natura tego, co już było, była niezrozumiała i nieuchwytna. Jeśli spojrzymy w przeszłość, próbując ją odzyskać, upadniemy, jakbyśmy tracili życie, ale patrząc na życie odkrywamy przeszłość. Czy coś przeminęło chwilę, czy tysiąc lat temu jest tak samo utracone. (Giorgio Colli)
W "Tiny" eksploruję swoje ciało jako archiwa wypełnione osobistymi i kulturowymi wspomnieniami, fantazjami, niewidzialnymi mocami, odległymi echami, dźwiękami, zapachami, obrazami. Odkrywam i wybieram ślady, których doświadczam i buduję przestrzeń do zamieszkania. Procesy metamorfozy wewnętrznej i zewnętrznej mieszają się, wzajemnie wpływając na przestrzeń w ciągłej grze rezonansów.
"Tiny" bada strefy graniczne, w których nie ma prawdziwego oddzielenia między zewnętrznym wszechświatem a wewnętrzną zawartością, ponieważ Ego nigdy nie jest odizolowane od tego, co go otacza, ale jest określone na podstawie jego relacji i dzięki nim uczy się je poznawać. Pomysł Tiny zrodził się z projektu badawczego, który rozpoczął się w 2013 r. Od filmowca Marii Giovanny Cicciari, którego celem było zbadanie związku między obrazem w ruchu a tańcem (www.radura.it). Praca rozwijała się w klimacie całkowitej wolności, na przemian w sesjach roboczych w pomieszczeniach i poza nimi.
"Tiny" zastanawia się, w jaki sposób istoty ludzkie istnieją w świecie, gdy przebywają w przestrzeni. Gdzie mieszkanie oznacza obejmowanie, przechodzenie przez, bycie, pozostawanie w rzeczach
Pomysł i wykonanie: Annamaria AjmoneMuzyka: Marcello Gori
Światła: Giulia Pastore
Kostium: Caned Icoda
Konsultacja artystyczna: Giovanna Cicciari
Produkcja: CAB 008
Przy wsparciu: Regione Toscana e MiBACT, Fondazione Romaeuropa Promozione Danza, CSC Centro per la Scena Contemporanea - Bassano del Grappa, L’arboreto - Teatro Dimora di Mondaino
We współpracy z: DiDstudio / Ariella Vidach AiEP, I Macelli – Certaldo, DNA Appunti Coreografici 2014 Prize
Annamaria Ajmone jest tancerką i choreografem. Absolwentka włoskiej literatury, studiowała taniec w Civica Scuola di Teatro Paolo Grassi w Mediolanie. Jej prace prezentowane są na festiwalach tańca i teatru, w muzeach, galeriach i przestrzeniach, które oryginalnie nie były pomyślane jako przestrzenie do występowania we Włoszech, Europie i Stanach Zjednoczonych. Wygrała nagrodę "Best young Italian Performer 2015". Jest jedną z organizatorek Nobody's Business z Włoch.
Connection - Zofia Tomczyk, 9’ (Polska)
To jest to.
To jest jakie jest.
I to wystarczy.
Pomysł i wykonanie: Zofia Tomczyk
Muzyka: Jambinai - connection.
Zofia Tomczyk - tancerka, choreografka, performerka. Współzałożycielka Fundacji Kinestrefa w Poznaniu, wraz z Krystyną Lamą Szydłowską. W sierpniu 2018 rozpocznie studia na kierunku Master in Performing Arts na Iceland Academy of the Arts w Reykjaviku. Obecnie studentka studiów magisterskich na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, kierunek: filologia, specjalność komunikacja wizerunkowo-mediacyjna. Absolwentka Kompozycji i Technik Tańca Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu (2015). Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca 2015, 2016 oraz 2017 Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk (Stary Browar Nowy Taniec) w Poznaniu. Od 2014 współpracowała z takimi artystami jak m.in. Joanna Leśnierowska, Janusz Orlik, Anna Godowska, Sławek Krawczyński, Dalija Acin Thelander, Aleksandra Bożek-Muszyńska oraz Paweł Grala. W maju 2017 wraz z Józefem Buchnajzerem wydali płytę z muzyką ambientową „chłodna pasywna głowa”w wytwórni Ciche Nagrania.
Homogemonia - Ewelina Drzał-Fiałkiewicz, 12’ (Polska)
Gdy osobowość budują różne, sprzeczne ze sobą cechy, a każda z nich próbuje dominować, powstaje wewnętrzny konflikt. Rozwiązanie nie zawsze jest oczywiste i nie zawsze łatwe do osiągnięcia. Czy zwierzchnictwo jednej z cech osobowości może być dobrowolne? Jak często temu procesowi towarzyszy wewnętrzna walka?
(...) Młoda lubelska artystka zaimponowała dojrzałością myśli choreograficznej oraz perfekcyjną jej realizacją. (...)"
Andrzej Z. Kowalczyk / Kurier Lubelski
Choreografia i taniec: Ewelina Drzał-Fiałkiewicz
Muzyka: To Rococo Rot
Ewelina Drzał - jest lekarzem, który kocha koty i tańczyć. Od dziecka uczyła się tańca klasycznego, nowoczesnego, współczesnego i improwizacji. W listopadzie 2006 roku ukończyła instruktorski kurs kwalifikacyjny z dziedziny tańca współczesnego, a w marcu 2015 roku Kurs Choreografii Scenicznej. Od stycznia 2006 roku jest członkiem Grupy Tańca Współczesnego Politechniki Lubelskiej. Od 2011 roku współpracuje z Teatrem im. H. Ch. Andersena w Lublinie, a od 2015 roku występuje z Lubelskim Teatrem Tańca. Poza tym podejmuje niezależną działalność choreograficzną. Tańczyła w projektach m.in. u Willi Dorner, Sosana Marcelino, Joahannes Wieland, Jacek Łumiński, Witold Jurewicz. Regularnie i warsztatowo prowadzi zajęcia z tańca współczesnego i z dziedziny teatru tańca z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi.
VI Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego KROKI 2018
Tegoroczna edycja festiwalu KROKI odbywa się od 11 do 20 maja pod hasłem "Dialogujący". Po zeszłorocznej edycji, koncentrującej się na konflikcie, tyleż intymnym, co politycznym, tym razem stawiamy na dialog – dialog między osobami, między społecznościami, między tradycjami. Poprzednio postulowaliśmy jasną polaryzację stanowisk, teraz zapraszamy do otwarcia się na innych, na odmienność, zachęcamy do uwolnienia dobrej woli i pozytywnej energii.