EN
Mężczyzna w białym garniturze leży na brzegu bagażnika auta. Samochód to duży, kremowy mercedes. Mężczyzna ma długie, jasne, kręcone włosy. Pod garniturem ma czarną koszulę, oczy zasłaniają duże okulary przeciwsłoneczne. Dłonie z wyprostowanymi palcami wskazującymi trzyma zwrócone ku górze. Zdjęcie wykonano na tle jasnego muru, w lewym rogu widać pnącza bluszczu. Na horyzoncie pogodne niebieskie niebo z kilkoma chmurami.
Grafika promująca spektakl “Americane”. Na białym tle czarnymi, drukowanymi literami centralnie umieszczono w dwóch wierszach napis "AMERI CANE".

Ameri cane
Scenariusz złożony z piosenek Freda Buscaglione i utworów Charlesa Bukowskiego w tłumaczeniu Michała Kłobukowskiego

Zobacz wszystkich
  • Teatr im. Juliusza Słowackiego - Dom Machin
  • Premiera: 23.10.2020
  • W spektaklu są używane migające światła.
1,5 h
> 18

Spektakl rekomendowany dla widzów dorosłych.

Muzyka: piosenki Freda Buscaglione

Zespół muzyczny:

  • Mateusz Krystian - instrumenty klawiszowe
  • Krzysztof Augustyn – gitara basowa, kontrabas
  • Bartłomiej Szczepański – instrumenty perkusyjne

 

 

Ameri Cane. To amerykański pies? Spsiała Ameryka? Czy po prostu zabawa z imieniem postaci stworzonej przez Freda Buscaglione – Americano?

Ameri Cane to muzyczna, jazzująca i bardzo osobista opowieść o mężczyźnie. O mężczyźnie w średnim wieku, z długimi, kręconymi włosami, w białym garniturze. O mężczyźnie śpiewającym włoskimi frazami Freda Buscaglione, a mówiącym – mniej pięknie – słowami Charlesa Bukowskiego. O mężczyźnie, który opisuje siebie tak:

„zaliczyłem dzielnicę, wypiłem
miasto, wyjebałem kraj,
wyszczałem się na wszechświat.
niewiele zostało do zrobienia.”

Ale za to pięknie śpiewa.

Fred Buscaglione. Twardziel z wąsikiem á la Clark Gable, ironicznym uśmiechem i nieodłączną szklaneczką whisky w dłoni. Gwiazda włoskiej muzyki, twórca łączący w sobie elementy podszytej ironią piosenki aktorskiej z jazzem czasów prohibicji. Jego single Che bambola i Giacomino, sprzedają się w niemal milionowym nakładzie. Nagrywa kolejne płyty, koncertuje we Włoszech i za granicą, debiutuje w telewizji i w filmie. Kilka dni przed tragiczną, zdecydowanie przedwczesną śmiercią w wypadku samochodowym piosenkarz wzdycha w wywiadzie, że jest zmęczony swoją błyskawiczną karierą i stworzoną przez siebie postacią Americano. Chce stać się na powrót Ferdinandem Buscaglione. Ale już nie zdąży. Bum! Koniec świata.

A gdyby zestawić jego postać z naszym „końcem świata”? Lekki uśmiech i wspaniała, jazzująca muzyka Wiecznego Miasta może okazać się zbawczym kolorem w panującym dookoła szaleństwie.


 





Czytaj wszystko

Teaser

Recenzje:

W Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, na scenie Domu Machin, na zakończenie sezonu teatralnego 2019/2020 Mirek Kaczmarek zaprezentował przedpremierowo autorski spektakl „Ameri Cane” (scenariusz, reżyseria i scenografia) – premiera jest zaplanowana na drugą połowę października.

Bohaterem przedstawienia jest macho, a więc mężczyzna, który traktuje kobiety przedmiotowo, nie oszczędza na rozrywkach i alkoholu, jednak w gruncie rzeczy jest samotny i pełen kompleksów. Postać inspirowana jest osobą i twórczością włoskiego piosenkarza i aktora Freda Buscaglione. Protagonista nie jest w stanie przyznać się, szczególnie przed samym sobą, że ten samczy, pozbawiony romantyzmu styl życia, pełnego mechanicznego seksu i ciągłego zmieniania partnerek, sprawia, że mężczyzna wchodząc w wiek średni ma przed sobą jałową przyszłość, nie zapowiadającą spokojnego życia u boku tej jedynej.

e-teatr.pl

Paweł Kluszczyński

"1989" w Gdańsku "1989" w Poznaniu "1989" w Toruniu "1989" w Warszawie "Debil" w Lublinie "Romeo i Julia" w Gdańsku "Spóźnione odwiedziny" w Tychach "SZYMBORSKA. KROPKI, PRZECINKI, PAPIEROSY" w Czarnolesie "Znachor" w Jeleniej Górze "Znachor" w Opolu 1989 Act of Killing Act of Killing Agamemnon Balladyna Berek, czyli upiór w moherze Bóg, ja i pieniądze Botticelli Chory z urojenia Debil Dobrze się kłamie Dwoje na huśtawce Dziady Dziady Goło i wesoło Hamlet IMPRO KRK IMPRO KRK Kobieta i życie Kobieta i życie Kto się boi Virginii Woolf? Kwiat paproci Lalka Lepper. Będziemy wisieć albo siedzieć Ludzie inteligentni Mężczyźni są z Marsa, kobiety z Wenus My Baby, czyli rodzinny biznes Nerwica Natręctw Niespodziewany powrót Noc Teatrów - Pani Bovary. Możliwa historia Noc Teatrów - Smok! Nowy Jork. Prohibicja O dwóch doktorach i jednej pacjentce O mało co... Opowieść wigilijna Pani Bovary. Możliwa historia Pani Pylińska i sekret Chopina Państwo POMOC DOMOWA Porwanie - Nowa komedia Artura Barcisia Prawda Proszę Państwa, Wyspiański umiera Rabacja Romeo i Julia Seks dla opornych Simona K. Wołająca na puszczy Siostrzeństwo / Sisterhood Ślub doskonały: I że Cię nie opuszczę aż do śmiechu Słoneczni chłopcy Smok! Smok! - spektakl na dziedzińcu Zamku Królewskiego na Wawelu SPA, czyli Salon Ponętnych Alternatyw Spóźnione odwiedziny Sylwester w Krakowie: Ludzie inteligentni Szczeliny istnienia SZYMBORSKA. KROPKI, PRZECINKI, PAPIEROSY Testosteron Turnus mija, a ja niczyja Tydzień, nie dłużej TYSIĄC NOCY I JEDNA. Szeherezada 1979 Wąsik - Jak się (nie) golić przed wizytą teścia Wieczorek pożegnalny Wstyd – komedia „Teściowie” w wersji teatralnej Zamknięci w Teatrze Zimowla Znachor Znachor żONa