EN

Ameri cane

Reżyseria: Mirek Kaczmarek

Spektakl - Teatr w Krakowie im. J. Słowackiego - Dom Machin

Spektakl rekomendowany dla widzów dorosłych.

Muzyka: piosenki Freda Buscaglione

Zespół muzyczny:

  • Mateusz Krystian - instrumenty klawiszowe
  • Krzysztof Augustyn – gitara basowa, kontrabas
  • Bartłomiej Szczepański – instrumenty perkusyjne

 

 

Arszenik i stare koronki

Autor: Joseph Kesselring

Reżyseria: Krzysztof Babicki

Spektakl - Teatr w Krakowie im. J. Słowackiego - Duża Scena

Jeśli bawią Was świetnie skrojone czarne komedie w stylu Agathy Christie, jeśli chcecie w teatrze śmiać się do rozpuku, a już za chwilę zamierać z przerażenia – ten spektakl jest specjalnie dla Was!

Bajki robotów

Autor: Stanisław Lem

Scenariusz i reżyseria: Agnieszka Olsten

Spektakl - Scena MOS - Scena MOS

Agnieszka Olsten, znana do tej pory z intrygujących spektakli dla widzów dorosłych, tym razem sięga po trzy opowiadania z cyklu Bajki robotów Stanisława Lema.

Balladyna

Autor: Juliusz Słowacki

Reżyseria i opracowanie tekstu: Paweł Świątek

Spektakl - Scena MOS - Scena MOS

Czy walka o słuszne idee jest warta morderstwa?

Balladyna Juliusza Słowackiego to opowieść o przejęciu władzy w obliczu końca świata. Świata w którym jest zbyt późno na zaprowadzenie nowego porządku. To także opowieść o bliskości świata natury, który współcześnie upomina się o swoje pierwotne prawa mocniej niż kiedykolwiek wcześniej. To wreszcie opowieść o świecie kobiet, który doszedł do głosu w epoce, w której na wszystko jest już zbyt późno.

Bóg mordu

Autor: Yasmina Reza

Reżyseria: Marek Gierszał

Spektakl - Scena MOS - Scena MOS

Polska prapremiera jednej z najważniejszych komedii XXI wieku, która święci triumfy na scenach całego świata! Jej popularność powiększył jeszcze, przygotowany w gwiazdorskiej obsadzie, film Romana Polańskiego pt. Rzeź.

Boginie

Spektakl - Teatr w Krakowie im. J. Słowackiego - Dom Machin

Boginie to spektakl oparty na mitach Orfeusza i Eurydyki oraz Demeter i Kory, które łączy motyw wędrówki między światami żywych i umarłych. Moment przejścia oraz liczne w kulturze przedstawienia Hadesu zainspirowały twórców do postawienia pytania o kondycję bogów i bogiń. To opowieść o cielesności, bólu, chorobie, ale również o poszukiwaniu tożsamości, wracaniu do zdrowia i nauce rozumienia własnego ciała.

 

Bolesław Śmiały

Autor: Stanisław Wyspiański

Reżyseria: Paweł Świątek

Spektakl - Scena MOS - Scena MOS

wersja angielska >

Opublikowany w 1903 roku dramat Stanisława Wyspiańskiego przedstawia polityczny, ale i mocno personalny konflikt między przedstawicielami różnej władzy.

Born by BONEY M

Reżyseria: Krzysztof Głuchowski

Spektakl - Teatr w Krakowie im. J. Słowackiego - Duża Scena

Świat się kończy. 
Świat się kończy, i co z tego?
Świat się kończy, ale orkiestra gra dalej. I będzie grać. Najlepiej, na żywo i tylko największe przeboje!
Rasputin, Rivers of Babylon, Ma Baker, DaddyCool – każdy z nas zna te hity, każdy nieraz przy nich tańczył, każdy – choć nie każdy się przyzna – je sobie śpiewał. Boney M. Z wtedy i z dzisiaj. Znowu na scenie. Znowu dla Was. Wspaniali, kolorowi, roztańczeni, z sercami ze złota.

Casa Valentina

Spektakl - Teatr w Krakowie im. J. Słowackiego - Duża Scena

Zabawna i momentami zdumiewająca opowieść o  kilku gentelmanach, w których drzemie… kobieca dusza!

Cezary Żak, Witold Dębicki czy Piotr Machalica w kobiecych ciuchach, w butach na obcasie wywołują kaskady śmiechu wśród publiczności! Bo też nie można się oprzeć ich urokowi, gdy zgrabnie i pełni wdzięku (kobiecego) zaczynają na scenie śpiewać i tańczyć!

Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale

Autor: Wojciech Bogusławski

Reżyseria: Cezary Tomaszewski

Spektakl - Teatr w Krakowie im. J. Słowackiego - Duża Scena

"Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale" to opera komiczna we dwóch aktach oryginalnie przez Wojciecha Bogusławskiego napisana z muzyką Jana Stefaniego, a właściwie singspiel, czyli śpiewogra inspirowana Mozartem i jego Uprowadzeniem z Seraju i Czarodziejskim fletem. Wystawiona po raz pierwszy w 1794 roku w Teatrze Narodowym w Warszawie, i od tego momentu pojawia się regularnie na polskich scenach i w repertuarze opery narodowej, a przez Leona Schillera okrzyknięta została pierwszą operą narodową.